Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxwell Rain
Hoezeer ik het principe achter de genocide-wet ook steunde, vind ik het een betere zaak dat het verdwenen is.
Natuurlijk door de Amerikaanse druk, maar die druk toonde wel aan hoe moeilijk het kon worden om nog samen te werken met landen met zo'n wet op de achtergrond.
|
Volgens Louis M. is dit vooral het gevolg van mensen die deze wet (mis)gebruiken zoals de klacht op hemzelf  De druk uit de VSA is miniem.
|
Dank dus maar uw PVDA kameraden, piano voor het verdwijnen van de genocidewet. PVDA en de VS als ware bondgenoten, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. 
|
Ik heb die dokter die getuige was van het beschieten van een ambulance met twee zwangere vrouwen daarin - beiden dood- persoonlijk reeds ontmoet. Als hij dat vertelt dan geloof ik hem. En als iemand hem niet geloofd 'omdat hij van de PVDA is' - wat hij niet is - dan heb ik enkel een fuck you voor die mensen over. En als je zelfs dáártegen geen klacht mag indienen...
|
Twee vrouwen? Dat is nogal een genocide dat. Even erg als hitler!
|
De zaak Louis Michel was nog de clou. Hij is Belg, heeft duidelijk en met voorbedachte rade wapens geleverd aan een leger dat mensen met duizenden op gruwelijke wijze vermoord om ze daarna op houten palen te hangen.
Die klacht werd reeds onontvankelijk verklaard voordat de wet was afgeschaft.
Die wet was veel te poplitiek geworden, enkel te gebruiken om bevriende democratische leiders te pesten.