Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2006, 18:34   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Zo is er op dit forum de katholieke VB-propagandist Jan van den Berghe, die destijds fel tekeer ging tegen de affiche van het theaterstuk Onze Lieve Vrouw van Vlaanderen, die nu de grootste pleitbezorger is van de persvrijheid als het over de Deense cartoons gaat.
Natuurlijk ging ik "fel tekeer" (nu ja... dat mag gerust met een korrel zout worden genomen - dat men mijn bijdragen er maar eens op na leze). Nergens heb ik evenwel gepleit voor het terugschroeven van het recht op vrije meningsuiting (zoals de linksen dat nu wel doen). Ik heb ook nergens opgeroepen tot geweld of moordaanslagen tegen de ontwerpers van die affiche. Alvast duidelijke verschillen.

Ik ben al altijd de grote pleitbezorger geweest van de persvrijheid en de vrije meningsuiting (ga maar gerust mijn berichten af). Ik heb in het verleden al vele malen gediscussieerd over de noodzakelijke afschaffing van muilkorfwetten allerhande. Iedereen mag en moet de vrijheid hebben z'n mening te uiten. Slechts aanzetten tot geweld en doodslag, laster en eerroof vormen de grenzen ervan.
Jan van den Berghe is offline