Los bericht bekijken
Oud 2 november 2002, 20:06   #9
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Het is uiteraard zeer erg dat U zoiets moest meemaken! Maar denkt U niet dat die ervaring, door de intensiteit, Uw visies zeer drastisch heeft beïnvloed? Denkt U bijvoorbeeld niet dat U, door die zeer negatieve ervaring, vooral op zoek bent gegaan naar verklaringen voor de negatieve gedragingen van de personen die U bent tegengekomen? Heeft U misschien niet die verklaringen iets te veel bij de groep gelegd in plaats van bij enkele individuen? Het is gewoon makkelijker om zoiets te doen, dat is zeer begrijpbaar. Staat U er soms bij stil dat de mensen die U heeft gezien bij die ene zeer negatieve ervaring niet noodzakelijk representatief zijn voor de mensen van de groep waartoe zij behoren?
Mijn ervaring met 40 jaar moslim-immigratie is dat het steeds van kwaad naar erger gegaan is.

In plaats van meer te integreren, integreerden de moslims zich in de loop der jaren steeds minder. Eerst kwamen de vrouwen zonder hoofddoek. Dan kwam het fundamentalisme opzetten en verschenen de hoofddoeken bij de volwassen vrouwen. Vervolgens droegen de jeugdige meisjes hoofddoeken. Daarna ook al de kleuters. Nu zie je zelfs van die wezens rondlopen in de stad die van top tot teen in zo'n angstaanjagend zwart kleed gehuld zijn van top tot teen, zelfs de ogen zie je niet meer.

In de jaren tachtig begon de tweede generatie zich geleidelijk aan meer en meer agressief te gedragen. Zelfs doodslag werd meer en meer gewone zaak.

Nu beginnen de moslim-migranten meer en meer rechten op te eisen. Rechten die meer en meer op voorrechten, privileges beginnen te lijken.

Nu begint men zelfs oorlog te voeren in onze eigen straten.

Men begint zelfs grondgebied te "annexeren" zoals in volgend persbericht :

Anti-Marokkaanse Politie aanpak vanaf 15 november in Antwerpen

AEL Organiseert burgerpatrouilles om toezicht te houden op het optreden van de Politie

Arabisch Europese Liga –AEL-
Persmededeling
Antwerpen 28 10 2002 - De Politie begint op 15 november met een globaal plan voor de aanpak van straatcriminaliteit. Op zich niks verkeerd, maar wanneer dat we weten dat het plan oorspronkelijk “geïntegreerd plan Marokkanen” heet, dan wordt het duidelijk dat we hier met een etnisch gericht repressief beleid te maken hebben. De naam is veranderd maar de ingesteldheid blijft hetzelfde . Het Wordt dus een klopjacht op Marokkaanse jongeren in de straten van Borgerhout, de seefhoek en andere wijken van Antwerpen.
De Arabisch Europese Liga (AEL) zal vanaf 15 november matregelen ondernemen om onze jongeren te beschermen tegen mogelijk politie misbruik en geweld.
De AEL zal [size=5]in onze wijken[/size] eigen burgerpatrouilles van AEL militanten organiseren om de politie in het oog te houden, en zal met een aantal advocaten altijd klaar staan om de nodige acties te ondernemen indien dat misbruik wordt vastgesteld.
We zullen niemand toelaten om [size=5]onze wijken[/size] te terroriseren om een xenofoob electoraat tevreden te stellen voor electorale doeleinden. Niemand heeft iets tegen een correcte toepassing van de wet, maar een etnische minderheid viseren en stigmatiseren is onaanvaardbaar en zal averechts werken.
Het is in het belang van iedereen dat deze houding van het stadsbestuur veranderd.
We blijven waakzaam.

Er zijn ook andere moslims als deze, zeker, onder mijn vrienden zijn er, in mijn familie zelfs. Ik heb jaren tussen de moslim-migranten en naast een moskee gewoond, met islamleraars gepraat. Ik denk dat ik wel mag zeggen dat ik de moslims niet slechts ken van horen zeggen, maar van er dagelijks mee om te gaan.

En het bovenstaande feit is niet de unieke gebeurtenis die bij mij iets heeft losgemaakt, maar het was wel het niet te negeren signaal van een zeer kwalijke evolutie die plots in een hogere versnelling lijkt te zijn geraakt. Al mijn vorige ervaringen wezen allemaal in dezelfde richting. De straatoorlog was enkel het teken dat het nu menens begint te worden.

Jaarlijks groeit de moslimbevolking in België aan met 3,35%. Dat zijn fenomenale cijfers, gelijk aan de hoogste groeicijfers ter wereld, zoals in landen als Kenia ed. De niet-moslimbevolking daarentegen groeit jaarlijks met slechts 0,20% aan. Neem daarbij dat het fundament van de moslimcultuur, de Koran in strijd is met de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, neem daarbij dat het een in se aggressieve cultuur is die door zijn stichter met geweld en door genocide werd gevestigd, neem daarbij dat de islam van zichzelf zegt de enig ware, de laatste godsienst te zijn, neem daarbij het gegeven dat de islam een expansionistische godsdienst is, neem daarbij dat de imams de moslims hier voortdurend bewerken met deze ideeën, neem als voorbeeld de naam Oussama voor pasgeborenen, die in Brussel in het jaar van de aanslagen van 11 september plots veel populairder wordt bij de moslimbevolking.

Neem al deze gegevens bij elkaar en je krijgt een plaatje dat een duidelijk verhaal vertelt voor al wie het wil lezen.

Is het dan soms verkeerd om het zekere voor het onzekere te kiezen?

Als we nu niets doen en we laten alles op zijn beloop kunnen er twee dingen gebeuren :
1. de zaken blijven ten kwade evolueren zoals nu met uiteindelijk een fatale afloop;
2. de zaken evolueren ten goede en we hebben ons achteraf voor niets drukgemaakt.

Wat als het inderdaad evolueert zoals onder puntje 1. ? Wat als het te laat is om er nog iets aan te doen? Gaan we dan weer eens zeggen "Wir haben es nicht gewusst" ?

Ik vind in ieder geval dat onze eigen toekomst te belangrijk is om ze zomaar te vergokken.

Als we nu ingrijpen en alles ondernemen om de migratiestroom om te keren, weten we tenminste met zekerheid dat de dreiging daadwerkelijk wordt afgebouwd om uiteindelijk zelfs geheel te verdwijnen. Achteraf zullen we onszelf niets te verwijten hebben.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden