Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Jean-Marie bewees op het VLD congres dat zijn woorden geen loze oneliners zijn: hij leverde concrete plannen af: en welke!
|
Zo te zien zal Jean-Marie zijn hersenpan beter uitbesteden aan een gespecialiseerde firma...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
In een eerste fase voorziet Jean-Marie het oplossen van de autostradefiles. Het spreekt vanzelf dat het verdubbelen van het aantal rijvakken vele voordelen biedt.
- trein-en busverkeer worden overbodig. Het verkoop van de vele gronden die het vlotte autoverkeer in de steden hinderen (de spoorwegen) en die strategisch gelegen zijn zullen vlot afnemers vinden in de privé-sector. Tel hierbij de verschillende busstation, bus- en tramdépots, remises en aanverwante bedrijven die de overheid kan verkopen aan gunstige doch kolossale prijzen aan bouwpromotoren zullen de staatsschuld méér dan delgen.
|
De enorme vlaktes aan parkeerplaatsen die nodig zullen zijn, verdwijnen in het niets met de oppervlakte die een station inneemt. En een buskotje neemt maar de plaats in van twee parkeerplaatsen. Als we aannemen dat er in Vlaanderen 20.000 bushaltes zijn, kan de volledige afschaffing van De Lijn dus slecht 40.000 extra parkeerplaatsen opleveren. Voor 40.000-50.000 parkeerplaatsen offer je dus een maatschappij op die jaarlijks 413.000.000 passagiers vervoert.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Het afschaffen van verkeersboetes voor snelheidsovertreders op de bovenste baanvakken, zoals in Duitsland gebeurde op de "autobahn" maakt de bevolking allicht minder kwetsbaar voor onrechtvaardige tereurdaden vanwege de overheid. Het zal de verkoop van luxewagens met topsnelheden boven de tweehonderd kilometer per uur stimuleren!
|
De afritten liggen in Vlaanderen te dicht bij elkaar om zo'n hoge snelheden te kunnen aanvaarden. Vlaanderen is geen Duitsland of Frankrijk. Vlaanderen is één groot verstedelijkt gebied.
Bovendien worder er in Vlaanderen niet echt luxewagens geproduceerd. Enkel Ford's, VW's, Opel's en Volvo's (en wat DAF-camions).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
De tweede faze is nog veelbelovender
|
Ge bedoelt dat hij pas dan aan de marihuana-waterpijp beginnen lurken is??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
De binnenstromende privé-voertuigen zullen niet in twee maar in meerdere verdiepingen in de stad kunnen circuleren.
|
En de huizen in de steden moeten dan geen licht krijgen? Leuk nieuws: metsel uw ramen maar dicht, want Jenan-Marie heeft beslist dat er autorijvakken voor uw huis komen. Bovendien moeten daar overal afzuiginstallaties geplaatst worden, en kan je ook nooit met je raam open rijden (tenzij je wil stikken in de uitstootgassen). Veel plezier in de zomer!
En hoe sluit je de huizen aan op die straten? Moet je dan op elke verdieping een voorkeur en een inkom hebben?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
De onderste baanvakken zullen voorbehouden worden voor fietsers en voetgangers.
|
Dus die zullen al zeker in het donker mogen fietsen... Wie gaat er nu met de fiets naar z'n werk, als je de hele weg door een soort rioleringspijp moet rijden. Met dat verschil dat er in een rioolpijp minder mensen verkracht worden.
De Decker zou eens naar Brasilia moeten kijken: het centrum is er autovrij. Resultaat: niemand durft meer op straat te komen na valavond (auto's zijn ook sociale controle). JM-DD creëert hier een 24/24-Brasilia.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Door op de hogere verdiepingen ook parkeerplaatsen te voorzien kunnen hardwerkende middenstanders hun zaken, hun etalages en horeca-bedrijven op verschillende verdiepingen kunnen toegankelijk maken zonder bijkomende grondbelasting te moeten betalen!
|
Ik ga me toch niet op een terrasje zetten, naast een autotunnel. Toch wel liever in het zonnetje, dan in de Kennedytunnel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Om verkeerslichten te vermijden en derhalve de snelheid op liberaal niveau te brengen zijn verkeerswisselaars zonder verkeerslichten mogelijk boven de plaatsen waar lage gebouwen staan (sociale woningen, scholen, kleine ondernememingen en garages). Dit zal leiden tot het spectuculair opdrijven van de snelheid van het verkeer tot binnensteeds snelheden van tegen de honderdtachtig gemiddeld.
|
En met welk geld ga je een klavenblad kunnen betalen op elk kruispunt? Het cliché van de "betere inning van de belastingen" nog eens van stal halen? Of dat ander cliché: "belastingsverlaging brengt geld op"??