Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila
Enigszins teleurgesteld stel ik vast dat jullie de beschimpende toer zijn opgegaan. Ik denk dat ik het hier dan ook bij laat.
|
Drosophila, heb je ooit al eens een stel tafelkaarters onder elkaar bezig gezien ? Daar vliegen de kromtaal en verwensingen over tafel heen en weer als iemand een mindere kaart speelt of de regels van het spel niet ten volle benut en dit gebeurt soms met uitlatingen die iewat verder voorbij 'de beschimpende toer' reiken, maar al bij al blijft het een spel.
De deelnemer die zich hierdoor getrapt voelt heeft dan twee keuzes: opstaan en het gat van de timmerman kiezen, óf hij blijft zitten en zorgt ervoor dat de juiste en sterkste troeven uitspeeld worden om de kaartkeuze van de medespelers te counteren of aan te vullen.
Bij eventueel gebrek aan sterke troefkaarten staat het de deelnemer uiteraard volledig vrij de speeltafel te verlaten en is aldus niet op te vatten als verlies maar gewoon een gebrek aan goede kaarten.
En het leukst van al, op deze virtuele kaarttafel mag iedere speler zelf beslissen over hoeveel en welke troeven hij wil beschikken en tegen welke andere kaarten hij de zijne wenst uit te spelen. Zeg nu zelf, waar vind je dat nog ?