Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2006, 12:38   #39
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
2. Nederland heeft Vlaanderen niet nodig en zal nooit voor een confederatie met Vlaanderen kiezen.
Niet nodig, neen, maar of dat een confederatie uitlsuit dat week ik nog niet. Nederland is zelfs een tijdlang verenigd geweest met .... Wallonië. Het is heel moeilijk om de toekomst te voorspellen. 5 jaar geleden dacht ik zoals jij maar ik heb de indruk dat de kloof tussen Vlamingen en Nederlanders kleiner is geworden. Wait and see.

Citaat:
3. Franstalige Brusselaars-die in de meerderheid zijn-zullen nooit voor Vlaanderen kiezen.
Dat is waarschijnlijk maar niet zeker. Zelfs sommige franstalige politici lijken daar niet zo gerust in te zijn. We zullen het niet met zekerheid weten zolang de vraag niet gesteld werd.

Citaat:
4. In het geval van splitsing zal Frankrijk Wallonië accepteren.
Dat denk ik ook. Frankrijk zal aan die verleiding niet kunnen weerstaan. Maar zullen de Waalse politici dat willen?

Citaat:
En het zou logisch zijn dat ze in een land met dezelfde taal en een gemene cultuur leven.
Tja dat is dan een argument voor de vereniging van de Nederlanden of niet?

Citaat:
Zou u echt denken dat de Walen Vlamingen zouden willen worden?
Neen, dat gebeurd niet. No way. Nederland en Vlaanderen zullen misschien ooit herrenigd worden maar WL+NL+VL dat is pure fictie.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden