Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2006, 19:43   #50
Lestat080
Partijlid

Lestat080's schermafbeelding

Standaard

Kinderen moeten toch een moraal hebben. Moeten toch ook een levenswijze hanteren. Ik bedoeld, godsdienst is noodzakelijk in een leven. Zonderg geloof staan we nergens.

Jij mag wel zeggen van niet, maar het moment dat een kind doodbloed in je armen, terwijl je wacht op een ambulance.

Zul je in de lucht kijken en bidden.

Iedereen heeft nood aan geloof, of hij het nu toegeeft of niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ik hoef niet de koran of de bijbel te lezen om te weten hoe achterlijk en verderfelijk religies zijn.

niets heeft meer doden op zijn geweten dan onze eigen religies.

Dat iedereen mag kiezen waarin hij gelooft daar ben ik het volledig mee eens maar dit moet op individuele basis gebeuren.

en de samenleving mag in geen geval opdraaien voor eventuele kosten inzake de religies. Als de gelovigen van 1 bepaalde godsdienst een kerk of een moskee of onderwijs hierin willen oprichten dient dit te gebeuren in hun vrije tijd en op hun eigen kosten.
Dit wil dus ook zeggen dat godsdienst lessen uit onze scholen moeten worden verbannen. met kan deze uren beter besteden aan allerlei voorlichtingen, informaties verstrekkingen en praatuurtjes. en de onderwerpen kunnen gaan van sexuele voorlichting, abortus, tienermoeders, drugs,drank, pesterijen, werkdruk, stress, frustraties, hedendaagse thema's van het nieuws, debatten en nog zoveel andere dingen. of deze uren kunnen worden gebruikt om bijstudie voor andere vakken waarin de student het moeilijk heeft.
maar die zever van God of mohammed of wat dan ook horen niet thuis in een school waar er genoeg andere problemen zijn waar men beter eens kan over praten of informeren of leer ze tijdens die uren hoe ze hunne belastingsbrief kunnen invullen en wat te doen na de schooljaren zoals het in orde brengen van ziekenkas,rechten en plichten als werknemer of informatie voor diegenen die een eigen zaak willen starten en zo en allerlei verzekeringen, papierwerk voor als men alleen gaat wonen, over bouwleningen en dergelijke en alle andere sociale aspecten.

maar nu ben ik aan het afwijken maar de conclusie is dat de islam net zoals alle andere religies achterlijk zijn en niet meer thuishoren in de 21ste eeuw en zeker de islam niet in zijn huidige vorm.
maar natuurlijk is het jouw recht om te mogen geloven wat je wilt en ik respecteer uw wens maar hou je geloof bij je eigen huiselijke sfeer en val er niemand lastig mee en jouw geloof stopt waar mijn rechten beginnen.
en religies die haat prediken ten opzichte van niet-gelovigen van hun religie moeten hard vervolgd worden ongeacht huidskleur of status
Lestat080 is offline   Met citaat antwoorden