Discussie: Nieuwe PVDA?
Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2006, 19:55   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Een interne afrekening van de eeuwige leiding met de vorige AS, zo lijkt het... Ludo Martens heeft niemand iets te verwijten van ongenuanceerd denken. Ik acht de leiding zelf ook moeilijk in staat een opportunistische koers te gaan varen; lijkt mij onmogelijk voor Merckx, Mertens en Martens...
Hmmm. Misschien eerder een conflict tussen de "jongeren" en "ouderen" waarin die "jongeren" geen ideologische hard-liners zijn die zich in de eerste plaats focussen op de dagdagelijkse problemen waarmee mensen te maken hebben daar waar die hard-liners dit meer zagen in kader van de strijd tegen het imperialisme, revisionisme etc...

De affaire met Respect is mijn insziens eerder een ontsporing van de oude generatie die niet goed meer wist hoe ze het stalinisme aan de man moesten brengen en in Respect een uitweg zagen om te scoren waarna onbedoelt Rosa-Rosa het verschil niet meer zag tussen opportunisme (scoren met Respect) en ideologie (einde klassenstrijd etc..) en moest opstappen de oude generatie (Martens en co) door de nieuw generatie werd vervangen die voor een stuk de mosterd van de oude generatie haalt (fabriekswerk, brood en boter onderwerpen etc..) maar tegelijkertijd de manier van oude generatie (dogmatisme, zwart-wittisme) proberen van zich af te schudden en daarin worden ze gesteund wat Pie zegt de successen die de PVDA heeft geboekt met de geneesmiddelen campagne etc....

Enfin we zullen de overlijdingsberichten in het oog houden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden