Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Omdat de uitbuiting hier inderdaad minder erg is dan de doodstraf die hen ginder wacht in een aantal gevallen, zoals in Iran....
|
Volgens u lopen die 10.000 personen kans om de doodstraf te krijgen? Is dat het soort redenering die we moeten slikken? 6 jaar geleden hebben we er 50.000 geregulariseerd. Waarschijnlijk zouden die ook allemaal omgebracht worden. als ze hier niet konden blijven. Dan moeten wij nog al een bende misdadigers hier binnenlaten in dit land? En volgens uw uitleg zouden er dus 50.000 + 10.000 = 60.000 misdadigers over een periode van 6 jaar (dus 10.000 per jaar) minder terechtgesteld worden in Iran? Zijn er nog zo van die theorieën?...
Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat ze zich uitbuiting zoals de huisjesmelkerij die afgelopen week is boven gekomen moeten laten welgevallen, of moeten werken in toestanden die eerder aan het Londen van Dickens dan aan de 21ste eeuw doen denken.
|
Die uitbuiting gebeurt dikwijls door eigen volk en is in ieder geval in strijd met de Belgische wetgeving. Wie in dergelijke omstandigheden moet wonen kan klacht indienen bij de politie. Ik zie dus niet in waartegen betoogd wordt. En als ze niet naar de politie willen gaan, dan zijn ze vrij te vertrekken zoals ze gekomen zijn. Wij verplichten ze niet hier te blijven.
Citaat:
Daarenboven betoogden de meesten voor een degelijke regeling, die hen geen zes jaar in onzekerheid in over hun lot laat.
|
Dat is nu eenmaal het lot van een illegaal. Ofwel is hij legaal het land binnengeraakt en heeft hij geen enkel probleem - ofwel is hij hier binnengeraakt mits bedrog. In dat geval ...buiten ermee! Kan ik mij ook laten regulariseren indien ik geen belasting betaal?