De vakbonden zijn dan ook nog altijd unitair georganizeerd : dus als er een algemene staking van de banken is staken de banken in Wallonië , Brussel en Vlaanderen. Binnenkort krijgen we zelfs geunifieerde vakbonden in europa en zal men aldus een algemene staking van bv. de glazenwassers kunnen krijgen in gans Europa ! Leve de vakbond !
Om over de splitsing van België na te denken kunnen we misschien eerstdaags naar het Bierfestifal gaan in St. Niklaas en tot de slotsom komen dat er zowel in Vlaanderen als Wallonië de beste bieren ter wereld gebrouwen worden.
Men mag Vlaanderen afscheiden van de rest van het land , Wallonië kan uit een 3tal franse departementen gaan bestaan, de notie "Belgian Beer" zal de staatkundige evolutie overleven. Fervente bierbrouwers 't zij Vlaming of Waal zal altijd met graagte in het zuiden des lands gaan brouwen vanwege de waterkwaliteit.
Overigens : een aantal jaren geleden lanceerde een franstalig minister een "Rosettabanenplan" ter bestrijding van de jeugdwerkloosheid. Dat werd toen afgeschoten aan vlaamse zijde omdat "jeugdwerkloosheid" geen typisch vlaams probleem zou zijn. Inmiddels is het wèl een vlaams probleem geworden.
Is het intussen misschien geen waals probleem meer , Of is het nu toch een belgisch probleem ? Idem dito over vergrijzing... dat zou meer in Vlaanderen opspelen dan in Wallonië ... tot de Vlaamse ouderlingen met plezier in de gezonde industrievervuilingvrije lucht van onze diepe waalse bossen gaan verblijven zeker ? Sommige mensen leven nog in de tijd van de lijfeigenen : toen men nog verplicht was op het land van "De Heer" te blijven wonen.
Ik wil me vrij en onbekommert kunnen verplaatsen, de handicap dat ik dan best
wat vreemde talen leer neem ik er voor lief bij !
|