Los bericht bekijken
Oud 2 maart 2006, 13:19   #7
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
dus volgens jouw moet het kunnen dat een moslim zijn vrouw slaat op belgische bodem ? Bij mijn weten is dat hier wettelijk verboden en dus moeten moslims zich daar net zoals iedereen ook aan houden. Enkel indien de vrouw het zelf wilt mag ze zich van mij laten slaan. Wat overigens ook geldt voor belgische vrouwen.
Ik zeg toch dat ze onze wettelijke verplichtingen moeten naleven. Ik bedoel maar, elk ouderpaar geeft zijn kinderen bepaalde waarden mee, onderwijs en sociale omgang e.d. veranderen daar vaak wel wat aan maar je kiest nooit echt volledig zelf wie je wordt. Als zij nu hun kinderen met de Koran willen opvoeden, vind ik dat verwerpelijk (om het in harde woorden uit te drukken) maar ik denk dat we hen ook geen morele verplichtingen kunnen opleggen. Culturele gebruiken veranderen niet onder dwang. Ik heb het ook moeilijk met vele van hun gebruiken, net zoals ik vaak de opvoedtechnieken in sommige Westerse gezinnen ook niet al te prachtig vind. Nu ja, het is iets zeer moeilijk maar met dwang bereik je niets, ik schrik eerlijk gezegd ook als ik een vluchteling hoor zeggen dat in zijn thuisland zijn zus door hemzelf zou neergelegd worden bij overspel, maar als hij er dan bij zegt dat hij zich hier aan de wettelijke normen houdt, voel ik me al iets meer op mijn gemak. Ik kan er met hen over praten maar we zullen elkaar in deze nooit volledig begrijpen, en verandering zullen ze zelf moeten bewerkstelligen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden