Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
Als ik iemand zou dooddoen, zou ik vrijwillig in den bak gaan zitten.
Hoe kun je daar bij berusten? Ben je al eens in Cuba geweest? Echt enorme wegen zijn dat daar niet, en je moet al serieus je best doen wil je iemand overrijden... Op de kleinere wegen, daar is gewoon geen kip, en op de autostrades loopt wel veel volk rond (lifters, heel gebruikelijk daar), maar die zijn één beschermd en twee in ruil rijden er ook minder auto's.
|
Daarin berusten is iets anders, als ge iemand onopzettelijk doodrijd zulde daar heel slecht van slapen.
Maar met ne klapband weet ge nie waar ge uitkomt, als ge begint te slippen, zeker als da met nen auto is die ge niet gewoon zijt, of als ge in paniek slaagt.
Die mens is op dat moment gewoon op de verkeerde plaats, net zoals gijzelf overigens ook.
Ik zat ooit naast ne kameraad van mij, in zijn nieuw sportief voituurke, lagen net nieuwe banden onder, en op nen afrit, op perfect droog wegdek, zet dat ding, zonder aanleiding, en zonder dat hij echt hard reed, gewoon dwars over de weg, en gingen we met de neus recht de vangrail in.
Ik heb dien afrit zelf met verschillende auto's gedaan, soms heel zwaar geladen, met een snelheid die veel hoger lag dan toen we toen reden, en ik heb daar tot hiertoe nooit zelf nog maar de neiging gehad dat hij zou gaan slippen, zelf op glad wegdek. Wel ken ik da bochtje heel goed, en stuur ik hem altijd heel vroeg in ,ik weet dat ge tegen dat ge het punt bereikt, er inderdaad de neiging zou kunnen gaan ontstaan dat ge controle kunt verliezen.
Op de moment da we het voorhadden hadden we achterwielaandrijving, op nieuw banden, misschien dat dat het hem gelapt heeft, anyway, had daar iemand gelopen op die pechstrook die was minstens zijn benen kwijt geweest.
Kon hij daar iets aan doen, neen, absoluut nie, ik had ook nie meer kunnen recoveren, uit de slip die hij initieel maakte, we konden dat ding alleen nog laten gaan en proberen de schade te beperken.
Ik heb zo nog eens een slip meegemaakt, ook als passagier, maar dat was er eentje dat we moedwillig maakten, op een grasplein afstormen, tegen een criminele snelheid op een open veld en dan den handrem op, ...
Feel those G's ! maar het laat wel ongeveer zien wat een klapband doet, daar doe je dus niks tegen alleen incaseren. (het testvoertuig in kwestie was total loss want het grasveldje was te klein... ) maar 't was wel plezant geweest.