Echt heel veel beter. Ik denk er momenteel sterk over om Duitsland te verlaten om weer een stuk dichter bij mammie te wonen. Mijn werkgever is zowel in Nederland als in Belgie vertegenwoordigd en is bereid me over te plaatsen. Om eerlijk te zijn komt Vlaanderen eerder in aanmerking dan Nederland. In Holland zit iedereen hutjemutje op elkaar. De kwaliteit van het bestaan wordt er ondermijnd door een schrijnend gebrek aan wooncultuur. Bovendien zijn de huizen in doorsnee 40% overgewaardeerd. Iemand in Nederland met een modaal salaris kan zich slechts een appartementje in Friesland veroorloven, omdat een klein rijtjeshuis al ver boven het budget kost. In Vlaanderen daarentegen kan je er met een normaal salaris ruim, goed en groen wonen, de gezondheidszorg is er op internationaal zeer hoog peil, de mensen zijn er overwegend katholiek en verschrikkelijk aardig, je bent snel in de Ardennen om te skieen en je bent er net zo snel bij de zee als in Nederland.
Natuurlijk besef ik dat het me als "Hollander" wellicht niet gemakkelijk zal worden gemaakt. Er zijn er al zo veel en, daarvan kan ik uit eigen ervaring getuigen, men beschouwt je al snel als een vermogende Nederlandse belastingontduiker, die er de lokale huizenmarkt komt verzieken door peperdure panden aan te kopen.
|