Sinds wanneer kunnen hollanders lid worden van de Belgische PVDA? Tiens tiens. Heeft die Hollander tegen jou gezegd dat hij een pvda'er was ofzo. Of was hij misschien een NCPN'er?
Soit, dat doet er nu niet echt toe, hetzelfde geldt voor jou zeverende Hollander: ofwel heeft hij het niet goed verstaan, ofwel jij hem niet.
Citaat:
- Een deel van de trotskisten zouden met de nazis hebben gevochten. ( )
|
tja, heb ik anders nog nooit gezien in een communistische tekst ofzo. Wel dat Trotsky oproept om een burgeroorlog, revolutie te ontketenen op het moment dat de SU dreigt onder de voet gelopen te worden door de fascisten. Dat is trouwens nogal schrijnend aan Trotsky.
Citaat:
De trotskisten wilden niet samenwerken met de boeren in de USSR
|
Dat is een nogal vreemde vervorming van de discussie of dat de boerenstand een onafhankelijke rol kan spelen in een burgerlijk-democratische revolutie.
Citaat:
- De trotskisten wilden de volkeren in de USSR allemaal onderdrukken
|
Dat begrijp ik helemaal niet.
Maar rommeluitspraken en idiote oneliners, dat komt van beide kanten hoor, wat ik allemaal al te horen heb gekregen over hoe het er aan toe zou gaan bij de pvda en wat de pvda zou denken over bepaalde dingen,

Dat zijn trouwens kortetermijnoplossingkes, want als je er niet in slaagt iemand correct te weerleggen, dan maak je jezelf op termijn niet echt geloofwaardig.