Los bericht bekijken
Oud 3 maart 2006, 19:36   #41
Jo Creten
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
de NWO = economische elite op zijn kapitalistisch ???

een zeer logische denkpiste, weliswaar moet hier geen NWO (in de klassieke zin van het woord) bijgesleurd worden. Tenzij natuurlijk de economische elite van de VS = NWO.
Als de NWO bestaat dan moet je toch ook kunnen zeggen wie er deel van uitmaakt.

De NWO als denkbeeld bestaat ongetwijfeld. Maar als je die economische elite, waarover we het ook eens zijn dat die bestaat, aanwijst als de personen die een wereldregering willen installeren, dan ontgaat mij de logica daarvan.

Wellicht zullen zij op het moment dat de invoering van een wereldregering onvermijdelijk is, proberen de touwtjes stevig in handen te houden. Maar als ik een economische elite was, zonder verlichte democratische ideeën, dan zou ik het ontstaan van een wereldregering zolang mogelijk proberen tegen te houden. Want in een wereldregering zullen een aantal zaken ongetwijfeld aan de oppervlakte komen die zo'n economische elite liever geheim wil houden.

Ik zie dus niet echt het verband tussen NWO, UN en een wereldregering, tenzij dat de economische elite in elk mogelijk mondiaal overlegorgaan de controle wil uitoefenen.

Maar evenzeer ben ik ervan overtuigd dat die economische elite evenveel of zelfs grotere meningsverschillen heeft dan wij hier op dit forum. Dat zijn lang niet allemaal vriendjes hoor.

Vandaar dat ik nog steeds niet veel belang kan hechten aan wat Vladimir Bukovksy komt te zeggen. Als het echt belangrijk zou zijn, dan komen we het waarschijnlijk niet op zo'n manier te weten. In die zin ben ik toch meer geïnteresseerd in het boek Rule by Secrecy dat Exodus ons aanprijst.

Maar nogmaals, ik denk niet dat één centrale macht de wereldeconomie nog in handen kan houden, want ook binnen die economische elite zijn er heel verschillende meningen en belangen.
Jo Creten is offline   Met citaat antwoorden