Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
U veronderstelt maar wat zonder de zaak in kwestie te kennen. Ik vind het nog altijd beter een arts te hebben dan geen, waar die ook vandaan komt. Ik ben namelijk geen racist zoals u en vele andere mensen ook niet.
De beste manier om te zorgen voor individuele tweetaligheid is door het inrichten van tweetalige scholen en tweetalige media, maar ik herinner me dat juist uw partij zich daartegen verzet...
|
Zonder de zaak te kennen? De zaak is toch duidelijk:
(a) Volgens de taalwetgeving moeten artsen werkzaam in tweetalig gebied ook de twee talen beheersen wanneer ze deel uitmaken van een overheidsdienst (wat het geval is bij een urgentieteam);
(b) Er is een arts aangeworven die blijkbaar geen Nederlands spreekt. Er zelfs niet de minste notie van heeft.
Er wordt hier aangeklaagd dat de wetgeving dus niet is gevolgd. Wat dit met racisme te maken heeft, is totaal onduidelijk. Ongetwijfeld hanteert u de defintie van racisme volgens het FDF....
De beste manier om te zorgen dat de taalwetgeving wordt opgevolgd, is mensen opnemen die ook voldoen aan de vereisten.
Misschien weet u het niet, maar een arts is geen technicus. Vaak moet hij voortgaan op wat de patiënt hem aan symptonen VERTELT. Als de dokter geen Nederlands spreekt noch begrijpt, hebben we een groot probleem.