Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2006, 10:41   #71
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als de moslimwereld in de moslimlanden op hun kop gaan staan over wat cartoons, dan heb ik zoiets van 'goed... ga betogen en zorg dat je een geweer trekt zodat de politie wat van je vriendjes neerlegt. je moest immers beter weten in een land waar je normaal nog niet je deur uitmag met een spanbord zonder op je eigen drempel te worden neergelegd'. Als moslims hier gaan betogen en daarbij baldadig worden, dan heb ik wel een probleem. Voorwaarde om hier te leven is dat je akkoord gaat met bepaalde waarden hier. Als je het moet hebben van rechtszaken, vandalisme e.d. om hier jouw mening op te leggen, dan mag je voor mij vertrekken naar het warme zuiden waar ons kutweer niet zo opspeelt.

Kan je je daar in vinden ?
vreemd argument. Want stel (louter hypothetisch) dat een rechter inderdaad vindt dat die cartoons verboden moeten worden (nogmaals, het is hypthetisch!) dan zou dat betekenen dat die cartoons indruisen tegen de wet. Wet(ten) die een weerspiegeling is (zijn)/zou(den) moet(en) zijn van onze normen en waarden.

door net naar de rechter te stappen onderpen de moslims zich aan de burgerlijke rechtsstaat, aan de burgerlijke procedures om een gelijk te halen.

Laatst gewijzigd door driewerf : 4 maart 2006 om 10:42.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden