Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2006, 12:21   #159
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Wanneer een partij met 43% alléén bestuurt, dan worden de 57% wel degelijk uitgesloten.
Dat klinkt alvast minder democratisch dan de huidige toestand, waar 66% bestuurt.

Ik herhaal mijn vraag: zal het VB weigeren de stad te besturen als ze met 43% van de stemmen een absolute meerderheid in de gemeenteraad halen?
Het VB zal zich, zoals elke andere partij, en met de door anderen gemaakte wetten als excuustruus, nemen wat haar met geen enkel wettelijk middel (meer) kan worden ontnomen. Enkel nog door 'democraten' die het VB met geweld beletten hun rechtmatige plaats in te nemen en zelfs het publieke leven lam te leggen.
Met andere woorden: de 'democraten' worden slachtoffer van hun eigen, ondemocratische gekronkel waar ze ooit enkel zélf profijt uit dachten te kunnen halen.

Waarom storen zich opeens ook de 'democraten' aan de ondemocratische toestanden die ze zélf mogelijk maakten? Toch niet omdat de tijd is aangebroken dat een 'ondemocratische' partij van de gelegenheid hetzelfde gebruik dreigt te maken als zijn voorgangers?Niemand kan de 'progressieven' overigens beletten om nog meer wetten te veranderen om 'goed te maken' wat noch het cordon sanitaire noch de jarenlange politieke processen vermochten.

Daarmee hoor je mij niet zeggen dat het democratisch is maar d�*t kan je beter de 'democratische ' partijen verwijten die het mogelijk maakten.