Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2006, 13:58   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Laat één ding duidelijk zijn: jeugdwerkloosheid zou niet mogen bestaan ...
maar zoals dat in deze draad naar voor komt, vind ik het ronduit belachelijk:
mag de jeugd nog betaalbaar wonen, mag de jeugd nog een gsm hebben met alle snufjes, mag ze een betaalbare pc en internetaansluiting, mag ze een behoorlijke veilige auto met wat moderne airbags en veilige airko, mag ze een mooie techno-fiets van meer dan 1000 euro ook aan een betaalbare prijs; mag ze betaalbaar op vliegreis naar elk kontinent en liefst voor enkele maanden na het afstuderen; mag ze betaalbare maar toch eksklusieve kledij; mag ze sporten met mooie ski's en dito kledij, met tennisraketten waar ik een week voor moet gaan werken; mag ze betaalbaar wat drugs gaan kopen in Holland; mag ze toch haar ogen niet kapot kijken en dus een breedbeeld-tv hebben met de nodige dvd en home-cinema toestanden; mag ze toch ook eens betaalbaar naar een sterrenrestaurant en laat ze toch geen gewone boterhammen eten maar wel geprepareerde broodjes iedere werkdag 's middags; mag ze toch een gps hebben ook met staatsteun .... en ook designmeubelen in die betaalbare woning ..???

Mijn teelballen ja !!

Niks van wat hierboven vermeld is komt zelfs maar in de buurt van 100000€ + voor iets heel gewoons ,en dit net in een periode waar hypothecaire leningen moeilijk worden in deze tijd van "soepele","flashy","interimaire" regeling van de arbeidsmarkt....

Hoewel ik bepaald geen jongere meer ben bekijk ik die "2de woningprojekten" van al die midlifers als een serieuze marktverstorende faktor,een reusachtige f*ck You aan de opvolgende generatie.....(vooral gezien de beperkte beschikbare bouwgronden,willen we Vlaanderen nog enigszins open houden)

Misschien zijn zij wel te veel verwend,die generatie die altijd en ongestoord kon werken,altijd en ongestoord kon doppen,altijd en ongestoord 20 jaar aan de ziekenbond kon zitten met een zeer been?

Doordat er bij mij net een 4-tje voor staat behoor ik tot de tussenleeftijd,ikzelf heb het best goed ,maar ik kan niet ontkennen wat ik rondom mij bemerk,ik moet geen 20 meter uit mijn deur daarvoor,hoe moeilijk het moet zijn voor jonge mensen nu.........
kelt is offline   Met citaat antwoorden