Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Niks van wat hierboven vermeld is komt zelfs maar in de buurt van 100000€ + voor iets heel gewoons ,en dit net in een periode waar hypothecaire leningen moeilijk worden in deze tijd van "soepele","flashy","interimaire" regeling van de arbeidsmarkt....
Hoewel ik bepaald geen jongere meer ben bekijk ik die "2de woningprojekten" van al die midlifers als een serieuze marktverstorende faktor,een reusachtige f*ck You aan de opvolgende generatie.....(vooral gezien de beperkte beschikbare bouwgronden,willen we Vlaanderen nog enigszins open houden)
Misschien zijn zij wel te veel verwend,die generatie die altijd en ongestoord kon werken,altijd en ongestoord kon doppen,altijd en ongestoord 20 jaar aan de ziekenbond kon zitten met een zeer been?
Doordat er bij mij net een 4-tje voor staat behoor ik tot de tussenleeftijd,ikzelf heb het best goed ,maar ik kan niet ontkennen wat ik rondom mij bemerk,ik moet geen 20 meter uit mijn deur daarvoor,hoe moeilijk het moet zijn voor jonge mensen nu.........
|
Ik rij nog maar pas met tram 5;
ik moet nog erven en mijn vrouw ook.
Ik steun mijn nakomelingen bijvoorbeeld bij de aankoop van grond of huis; niet teveel in een keer (het risiko bestaat nog steeds dat ze het enkele jaren later naar advokaten zullen dragen bij een eventuele echtscheiding ...)
Ik vind dat goed zo.
Pas op: ze moeten mij niet komen bedelen voor die hulp bij aankoop grond of huis. Ik heb het hen éénmaal duidelijk gezegd: dat is mijn hulp; ge moet dat geen twee keer vragen, zodra ik hoor dat je wat op het oog hebt dan krijgt ge het.
Ik vind dat goed zo.
En ik vind dat het werkt, tenminste bij mijn gasten: ze doen het goed. Ik heb waarschijnlijk dikke chance.
Maar tegelijk heb ik ook realiteitszin: wat zeldzaam wordt, stijgt in prijs (vraag en aanbod). Huizen en handenarbeid worden de zeldzame goederen. Andere zaken zijn veel, veel meer bereikbaar geworden. Je kan daarvoor koleirig zijn of beginnen bleiten: je zal het niet veranderen. En ook de overheid kan daar niets aan veranderen, hooguit wat ondersteuning via belastingsvoordeel, maar dat is niet meer dan gerommel in de marge. Ge weet toch hoe dat heet! Het heet : "that's life".