Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382
Maar eerlijk als ik nu een bedelaar een boterham zou geven zou hij dan dit goed vinden?
De meeste wel denk ik, maar die enkele?
Maar toch heeft King gelijk bedelen is zeker niet stelen,en als mensen geld geven aan die bedelaar dan heeft hij of zij het eerlijk verdient.
Maar we moeten ook eerlijk durven zijn dat het een wrevelpunt is van vele mensen(bedelen).
|
het is idd een wrevelpunt. De vraag is wat daar de oorzaak van is. Er zijn van die verhaaltjes van bedelaars die opgepikt worden door sjieke mercedessen. Ik heb zelfs al het verhaal gehoord van een bende die indische kinderen zou ontvoeren in india, die zou verminken en die dan hier zou laten bedelen. De vraag is zijn deze verhaaltjes waar ?
Als ze waar zijn dan is dat natuurlijk afgrijselijk. Maar de enige manier om daar achter te komen dat is de verhaaltjes onderzoeken - wat bij mijn weten door nog geen enkele politiedienst ten gronde is gebeurd. In Brussel weet ik echter dat er in de hoogstraat alle dagen zo n indisch kind zit dat zijn knie in de verkeerde richting kan plooien. Waarom volgt de politie dat kind eens niet ?
verder is er nog de wrevel waarbij mensen niet graag met bedelaars en hun miserie geconfronteerd worden. Maar is dit niet dat ze er niet tegen kunnen om met zichzelf geconfronteerd te worden ? En indien dit zo is mogen mensen dan de enige manier die ze soms nog hebben om aan een beetje geld te geraken ontzegd worden ? Omdat de goegemeente daar ocharme een probleem mee heeft ? Laat voor mijn part in alle geval de goegemeente het maar goe geweten hebben.