Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Je zou je natuurlijk kunnen afvragen in hoeverre die verdeling in natuurgebieden, bosgebieden, landschappelijk waardevolle gebieden, woongebieden, recreatiegebieden, e.d.m. op een ernstige manier gebeurde.
Mijn ouders bouwden bijvoorbeeld hun huisje, met hun zuurverdiende centjes, netjes volgens de regels mèt een bouwvergunning op een stukje grond dat toen nog in woongebied lag. Toen de één of andere malloot in 1976 zijn gewestplannetje inkleurde, plaatste hij mijn ouders en hun vier geburen met één pennetrek in natuurgebied. Zo zijn er honderden voorbeelden terug te vinden. Dat is natuurlijk je reinste onzin. Die mensen kunnen daar niets tegen doen! Ondertussen zitten mijn ouders wel met de gebakken peren, en mogen ze alleen "instandhoudingswerken" aan hun huis uitvoeren. Als de boel afbrandt, mogen ze hun huis niet opnieuw optrekken en zijn ze de trotse bezitters van 15 are natuurgebied. Gemiddelde waarde: € 4/m²!
Ze vallen zelfs niet onder de maatregel van de verjaring, die tijdens de vorige legislatuur werd gemaakt, want die geldt niet in natuurgebied...
Dat is nog wat anders dan willens en wetens je villa optrekken in een bosrijke omgeving, waarvan je op voorhand wéét dat het natuurgebied of bosgebied is, en dat je nooit ofte nimmer een bouwvergunning zal krijgen.
|
Raf, dat is inderdaad juist dat u hier verteld. De oneerlijkheid is dat wanneer die malloot, gelijk ge zegt, die pennetrek doet, en die woningen in natuurgebied komen te vallen. Men de gedupeerden een DEFTIGE vergoeding moet geven voor hun minderwaarde van de woning.
Maar dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat Opgrimbie IN natuurgebied, Zonder bouwvergunning blijft bestaan. Dat de villa van De Clercq in Waasmunster op het oud vliegveld gebouwd, ook geen vergunning heeft maar blijft bestaan.
Maar dat Stevaert er als de kippen bij was om WERKmensen hun ook met zuur verdiende centen, en zelf aan gewerkte wononig af te breken. En laat ons een kat een kat noemen. Bij degene met geld niet en bij een werkmens wel.
Hoe noemt U die gang van zaken?
Evenals degene die hun woning in waarde zien dalen, die GEEN herstellingswerken mogen uitvoeren, en geen financieële compensatie krijgen.
Hoe noemt U die gang van zaken?