Los bericht bekijken
Oud 19 juli 2003, 16:54   #151
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
The PianOla, ik stel toch even de vraag of de Suske en Wiske stichting, daar wel akkoord kunnen mee gaan dat U tekeningen van Willy gebruikt om in een politiek forum te gebruiken.
Ik herinner mij toch dat die geachte "beschermers, van de stichting, het Vlaams Blok voor het gebruik van een "zelfs niet originele" tekening voor de rechtbank brachten.
(zouden dat ook mensen zijn met twee maten en gewichten?
Of hebt U de rechten gekregen om hun tekeningen te gebruiken in linkse verdedeging???
Dus wanneer U deze tekeningen niet verwijdert mag ik besluiten dat de stichting, tegen de wil van willy, de tekeningen gebruikt voor politieke doeleinden.
Nu wacht ik af!!!!
Tekeningen weg! Of klacht bij de "correcten" , beschermers van het gedachtengoed!
Goeie vraag fernand, maar ik ben wel beducht voor dat soort copyrights.

Moest ik nu die Suske & Wiske beelden vanop mijn website gebruiken, zou je gelijk kunnen hebben, maar dat doe ik niet.

Een voorbeeld:

Als je nu op dat plaatje met je mouse gaat staan, en je klikt op je rechtermuisknop, en klik daarna op 'eigenschappen' (of 'properties' in het engels) dan krijg je dit te zien: http://web.wanadoo.be/sus.wis/beelden/zw.gif

Dat betekent dat dit plaatje op de provider wanadoo staat, en daar nog altijd staat, ook al is dat hier afgebeeld. Ik geef dus alleen weer wat al op het internet staat en ik hier zichtbaar maak!

Geen copyright schennis dus, en nog minder een reden om die plaatjes hier niet af te beelden.

Geen dank.
Maar toch worden ze gebruikt in politieke geschriften, en of die beheerders zich daar gaan mee akkoord verklaren betwijfel ik.
Zoals ik al zei, vanaf het ogenblik dat ik plaatjes waar een copyright op rust, op m'n eigen webspace bij m'n provider zou plaatsen en die op een eigen website zou gebruiken, dan kan er sprake zijn van ongeoorloofd misbruik.

Wat ik zelf al eens doe, dat is bepaalde segmenten van m'n website decoderen zodat je geen plaatjes en teksten kan kopieëren.

Daarvoor gebruik ik "EncryptHTML" http://www.softdigger.com/ maar er zijn er nog veel andere.

• What's EncryptHTML?
    EncryptHTML will encrypt html code and protect html webpage, making it impossible for people to get the exact code when they view the source. When someone makes an attempt to view your code, it will look like garbled text. You will be able to encrypt a file or an entire folder. With a simple interface, you do not have to be a genius to use the program.