Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Boek is blijkbaar van de tafel gevallen!
Zoeken AVV!!!
|
Nee, Clemens
Ben je werkelijk zo naief of doe je maar alsof, omdat je dat nu beter uitkomt.
Er staat idd. niet in de dat Turkije tot de Eu kan toetreden.
Dat weet zelfs iemand die niet met politiek bezig is
Wel is het zo dat in de Europese Grondwet het uitbreidingsproces in volle vaart wordt verdergezet, en er nergens een bepaling wordt vastgelegd welke 'Europese' staten (en Clemens met de nadruk op Europese staten)
eventueel kunnen toetreden tot de Unie.
Nergens , maar ook nergens worden de buitengrenzen van de Europese Unie in die grondwet vastgelegd.
Nergens wordt aan de deelstaten gevraagd of ze bereid zijn de kosten van de uitbreiding te betalen
Turkije wordt aanvaard als kandidaat-lidstaat.
Degene die nu echt geen verband ziet tssen het goedkeuren van die Grondwet en de eventuele toetreding van Turkije (ja, een echt Europees land op alle gebied.....schandalig!!) tot Europa, is in mijn ogen stekeblind!
In het algemeen kan men stellen dat die Europese grondwet over de hoofden van de burger beslist worden. Alhoewel een overgrote meerderheid van de Europeanen tegen de toetreding van Turkije , is deze grondwet een aanzet om het Turkije straks mogelijk te maken.
Mijn voornaamste tegenkanting tegen deze grondwet (wat eigenlijk al een verkeerd woord is : alleen een staat heeft een grondwet. of gaan we straks naar een Europese superstaat?) :
* Geen grensomschrijving
* alleen maar méér Europa - te weinig macht voor de soevereine staten
* immigratie en vluchtelingenbeleid : geen eigen beleid meer mogelijk
* gebrek aan verantwoording aan de individuele bruger.
VB petitie recht : 1 miljoen handtekeningen
Inspraak van nationale parlementen zijn vrijblijvend
* Kleinere lidstaten : meer nadelig
* en het ergste : het is gewoon niet te lezen : ik heb maar een graduaat diploma en begrijp er dikwijls de ballen niet van.
waar ik mee wil zeggen : Aan Jan modaal wordt niet op een bevattelijke manier uitgelegd wat het in feite inhoudt.
En ja, Clemens, zoals ik al zei, ik heb het niet gelezen en dat geldt dan voor ons allebei.
Maar het een loskoppelen van het ander (grondwet - Turkije) getuigt van nog minder kennis dan wat ik erover weet.
Zielig Clemens