Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2006, 13:09   #7
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Het meest schokkende vond ik dat deze reportage werd ingeleid door Rudi Vranckx, onze oorlogsreporter, die er natuurlijk... nog niet geweest is, evenmin als onze Johan De Poortere. Van deze laatste kan ik het nog begrijpen, want die moet dagdagelijks in Amerika de gevolgen van orkaan Katrina verslaan... en dat is bijzonder moedig...

In de Tsjetsjeense oorlog werden naar schatting 250.000 burgers, waaronder 35.0000 kinderen, door de Russen gedood... Werd praktisch elk gebouw plat gebombardeerd... Vrouwen en kinderen verkracht... Maar onze helden van oorlogsjournalisten hebben er zich nog niet laten zien...
Te laf... of niet 'nuttig' omdat het de VS niet schaadt?

En onze (uitsluitend) VS-bashers... zij bassen voort... Over onrecht, mensenrechtenschendingen, folteringen, oliebelangen... en zwijgen als vermoord over een oorlog die honderd maal erger is dan de Iraakse...

Foto's van slachtoffers zijn praktisch niet te vinden, omdat onze oorlogsjournalisten het niet de moeite vinden om ginder een kijkje te gaan nemen...
Wat een grap :
Je noemt de VRT journalisten ' uitsluitend US-Bashers ' terwijl ze net een reportage programmeren en inleiden die over de Tsjetseens-Russische oorlog gaat en met name over de oorlogsmisdaden van de russen. (waarbij ze dus eigenlijk bijzonder kritisch zijn t.o.v. het russisch beleid)

Zie je nu zelf niet dat je jezelf dus voor 100% tegenspreekt?

Bovendien is het probleem ' tsjetsenië' minder gemediatiseerd dan de ' war on terror'. Ik denk niet dat je daar als westers jounalist officieel binnengeraakt zonder hoge connecties in Moskou.
Je kan moelijk van vrt-journalisten vragen dat ze hun lijf en leden op het spel zetten om hun werk te doen, of vindt jij dat niet?

De vrt bericht trouwens zowel over Tsjetsenie als over Irak als dat nieuwswaarde heeft. Als jij de amerikaanse oorlogsmisdaden niet graag hoort vernoemd en getoond worden op TV, stel ik voor dat je je tv wegdoet.

Laatst gewijzigd door parcifal : 5 maart 2006 om 13:11.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden