Ik ken de situatie niet echt, dus over het geheel wens ik me niet uit te spreken. Anderzijds is het veelzeggend dat die "17-jarige naïeve N-VA'er" die indertijd het Charter bij Dewinter bezorgde, ondertussen VB-lid is geworden. Dat versterkt mijn vermoeden dat het een bewuste VB-strategie is om N-VA'ers met overloopplannen eerst nog een tijdje mollenwerk te laten doen voor ze hun echte overstap doen. Het geval-Messiaen bijvoorbeeld, die nationaal penningmeester van Jong-N-VA werd en twee weken later met veel trommels en trompetten zijn overloperij naar het VB aankondigde. Dat ligt er wat te dik op...
Maar nogmaals, wat rober t betreft is het niet aan mij om een oordeel over hem uit te spreken zonder een duidelijk zicht te hebben op de situatie. Als hij als onafhankelijke opkomt of niet opkomt, heeft hij mijn respect en is hij inderdaad een rechtlijnig Vlaams-nationalist, maar als hij nu opeens het VB en de Welkomgroep gaat vervoegen kan hij in mijn schuif van goedkope opportunisten gaan zitten, bij Morel, Van Boxel, Messiaen et les autres...
|