Los bericht bekijken
Oud 8 maart 2006, 19:14   #7
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torenvalk Bekijk bericht
Zij werd verdacht van moord of minstens betrokkenheid van moord in haar thuisland Turkije. Verwilghen zou met zijn optreden belet hebben (als ik de berichtgeving goed begrepen heb) dat ze hierover aan de tand werd gevoeld door onze diensten met als gevolg dat ze niet kon veroordeeld worden tot uitlevering aan Turkije. Had ze wel uitgeleverd geweest aan Turkije dan zaten zij ginder met hun eigen "terrorisme-probleem" dat wij nu geimporteerd hebben dankzij de laksheid van Verwilghen.

Want hoe zit de vork nu aan de steel? Was ze vroeger opgepakt met het oog op uitlevering dan was dat gebeurd en kon ze op ons grondgebied geen staatsgevaarlijkie activiteiten meer ontplooien. Echter, nu zij bij ons is kunnen ontsnappen beseft ze maar al te goed dat zij opgejaagd wild is. Wordt ze gepakt dan is de kans groot dat ze alsnog aan Turkije wordt uitgeleverd en daar tot de doodstraf wordt veroordeeld of levenslang. Dus is het enige wat haar nog te doen staat hier een laatste grote aanslag plegen, bv op de Turkse ambassade of aanverwanten om haar Koerdische onafhankelijkheids-strijd te laten gelden. Akkoord, ik ben ook niet pro Turkije, verre van of zelfs integendeel, maar het stuit mij tegen de borst dat hiermee levens van landgentoten rechtstreeks in gevaar worden gebracht. Denk maar aan die Palestijnse aanslagen in Antwerpen ooit of de CCC aanslagen waarbij brandweerlui omkwamen! Dit staat ons thans te wachten en let maar op hoezeer ik gelijk zal krijgen ALS HET ZAL GEBEURD ZIJN! Het is slechts een kwestie van tijd vooraleer Erdal weer boven water komt, ofwel geboeid en klaar om aan Turkije overgeragen te worden, ofwel met een zware explosie met veel bloedvergieten. En nu wetende hoe gemakkelijk die Erdal met haar kornuiten alle politiediensten kan verschalken lijkt het laatste mij het meest aannemelijk! En aan wie zullen wij dat dan te danken hebben? Preciesm aan Verwilghen, die het probleem al liet verkommeren tijdens zijn regeerperiode als minister van justitie door geen duidelijkie afspraken te maken met de Turkse overheid hieromtrent!
In Turkije lopen er genoeg moordenaars rond, ook in regeringspostjes, leger en noem maar op. Een dergelijke staat kan best zijn bek houden als het over terrorisme en moorden gaat! Dat alleen volstaat om te begrijpen waarom Verwilghen haar de hand boven het hoofd zou gehouden hebben. Tot nader order is ze niet verantwoordelijk voor moorden en aanslagen in ons land, naar mijn weten. Er lopen hier nog andere lieden rond van buitenlandse komaf die daar eerder voor in aanmerking zullen komen...
Maak nog eens een cartoon.
andev is offline   Met citaat antwoorden