Los bericht bekijken
Oud 8 maart 2006, 22:54   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Door hun sexualiteit? Heb ik nooit gezegd. Integendeel, wat heb ik geschreven : "Ik heb nooit gezegd dat hij hooggeacht werd omdat hij homosexueel was, enkel dat niemand daar een probleem over maakte, maw hij genoot van een even hoog aanzien door zijn kiezers als was hij heterosexueel geweest ondanks het feit dat hij homosexueel was." Wij kijken nnar de verwzenlijkingen en AANVAARDEN zijn sexualiteit zonder meer, jij kijkt naar zijn verwezenlijkingen en ONTKENT zijn geaardheid.
Amaai, u zit er wel volledig naast. Blijkbaar moet ik het dus nog eens herhalen: mijn repliek was een antwoord op wat iemand anders (goed gelezen deze keer???) had gesteld.

Waar schrijf ik dat ik de homoseksualiteit van bepaalde mensen ontken? U vindt u zaken ter plaatse uit. De moderne Griekse dichter, Kavafis, lees ik heel graag. Hij was een homoseksueel. Ontken ik dat nu? Neen. Alleen apprecieer ik wel zijn werk (niet alles, maar wel heel veel). Zijn persoonlijke seksuele voorkeur staat bij mij los van mijn literaire appreciatie. Dus kom niet af met onnozele beweringen als dat ik zaken "ontken". Ik hoef trouwens ook niet alles te aanvaarden om de waarde van iemands verwezenlijkingen te erkennen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden