Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Er zijn genoeg voorbeelden die aantonen dat het wél werkt. Enkel in de leeftijd tussen 6 en 7 wordt best niet met een nieuwe taal gestart, omdat dat problemen oplevert met schrijven en lezen.
Wat die turken enzo betreft: het probleem is dat zij van thuisuit geen nederlands spreken. Ze zijn dus niet tweetalig opgevoed, ééntalig, en als ze al een beetje nederlands kennen, dan wijst dat erop dat die tweetaligheid wel goed is, want dat nederlands kennen ze enkel vanop school.
|
Nederlands kennen ze enkel van school??? Denk jij dat kinderen nooit buiten komen ofzo?
De jongere generaties spreken alleen gebrekkig Turks en Arabisch/Berbers, omdat het nergens in het openbare leven gebruikt wordt. Alleen thuis, maar dat probleem lost zich vanzelf op als de derde generatie tegen hun kinderen thuis ook gewoon Nederlands spreekt. Maar dat bereik je natuurlijk niet door het Turks of Arabisch/Berbers alsnog op school aan te gaan leren! Dan blijven ze tweetalig.
|
Ik dacht dat die marrokanen in Borgerhout alleen buiten komen in de allochtonengemeenschap en daar hun eigen taal onder elkaar spreken. Of toch meestal. Eergisteren of zo las ik hier nog op het forum dat Arabisch in Brussel steeds meer gesproken wordt.
|
Ja dat geloof ik meteen...Humm straks barst er opnieuw een taalstrijd los en wordt binnenkort het Arabisch boven het Duits en Frans verheven