Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
In Iran kan men weldegelijk huwen met een meisje van negen jaar (in navolging van de profeet). Dit is WETTELIJK zo geregeld. Voor jongetjes ligt op het 16 dacht ik.
|
Het is wellicht mogelijk maar Mordinges schreef 6 jaar.
Daarnaast zou ik graag eens zien hoe dat wettelijk juist geregeld is.
Jij hebt toevallig geen link?
Trouwens omdat het in Sharia staat, is dat nog geen gangbare praktijk.
Daar gaat het uiteindelijk om.
Een uittreksel bijvoorbeeld uit het belgisch recht :
Citaat:
« wet ter bescherming van de militaire duiven en ter beteugeling van het aanwenden van duiven voor bespieding » (wet van 24 juli 1923).
Deze wet stelt dat iedere bezitter van een hof voor reisduiven een voorafgaande machtiging van de burgemeester nodig heeft; deze machtiging wordt enkel verleend aan leden van een duivenmaatschappij, aangesloten bij de Nationale Duivenliefhebbersbond. Deze maatschappij is de enige door de minister van Landsverdediging toegelaten bond. De bovengenoemde wet bevat overigens nog een behoorlijke portie discriminatie, aangezien naar luid van artikel 3 vreemdelingen van welke nationaliteit ook een bijzondere machtiging van de minister van Justitie nodig hebben.
Artikel 11 stelt correctionele straffen voor al wie militaire duiven « kwaadwillig vangt, doodt of behoudt »; tot huiszoekingen in duivenhokken mag zelfs vanaf een uur vóór zonsopgang overgegaan worden (artikel 13) !
|
Dat is de wet. Wat is de praktijk?
En uiteraatd, dit is een voorbeeld 'ex absurdo' maar het geeft wel aan waarover het gaat. 8)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Kohmeiny himself heeft de juiste reglementen aangegeven voor sex met dieren en wat ermee te doen na ejaculatie. Ik heb geen weet van een Gaia-equivalent dat daartegen protesteert in Iran. En de geiten zullen zelf geen klacht gaan neerleggen.
|
Het zou mij verwonderen moest bestialiteit wettelijk geregeld zijn in Iran.
Maar ik kan me -uiteraard- vergissen.
Heb je mogelijk een link?