Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Ik begrijp uw standpunt, maar wat mij stoort, is dat men specifiek naar het "holebi-zijn" focust. Iedereen heeft bij wijze van spreken de mogelijkheid om een kind te adopteren (of om een aanvraag in te dienen), maar één categorie wordt automatisch uitgesloten, zijnde de holebi-koppels.
Dat een holebi-koppel de "norm" niet is, daar kan ik volledig mee inkomen, doch zijn er andere categoriën die in dit plaatje passen...
(en hier zal ik waarschijnlijk op een aantal tenen trappen): zwarte families zijn eigenlijk ook niet "de norm" (in een "blanke" maatschappij), en indien ze een "blank" kind adopteren, zou dat ook voor frustraties en "onbegrip" kunnen zorgen bij het kind: het kind is blank terwijl de ouders zwart zijn (wat niet echt "natuurlijk" te noemen is). Gaat dat eens uitleggen ...
Moet men daarom zwarte ouders verbieden blanke kinderen te adopteren? Ik dacht van niet (neo-nazi's en andere "raciale" ultranationalisten niet meegerekend natuurlijk) ...
|
Inderdaad, onze meningen lopen gelijk. Op die manier kan men ook kinderen ontrekken aan ouders die het financieel minder goed hebben, of een fysieke handicap hebben, &c