Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
@ groentje
Ik beweer alleen dat ik een slachtoffer ben van aantoonbaar machtsmisbruik ben en genadeloos uitgebuit ben en naar en over de rand gedreven, alwaar ik gedij.
Het is waar dat we ons niet moeten gedragen als verwende kinderen en op de kap van anderen moeten leven, als we een andere kans krijgen, maar die kans kregen of krijgen we niet meer.
Bovendien is iemand, die zich om filosofische redenen of om redenen van gewetensbezwaren tegen de gang van zaken afzondert, en al de (niet te verwaarlozen) ongemakken van die beslissing op zich neemt, ook te respecteren.
|
Dat is een feit.
Ik zeg niet dat ik geen respect heb voor iemand's keuze om niet te gaan werken. Bovendien is iedereen vrij in wat hij doet en laat. Ik zie alleen niet in waarom werkweigeraars anderen moeten aanzetten hetzelfde te doen.
Het enige waartoe dat zal leiden is het aanzienlijk verminderen/afbreken van het sociaal vangnet, wat er uiteindelijk voor zorgt dat mensen zoals jij niet meer kunnen doen wat ze willen, en verplicht zijn te gaan werken om te overleven.