Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Het doel rechtvaardigd nog niet de middelen.. BROV (al ben ik er geen voorstander van) mag geen MIDDEL worden!!
|
Daar heeft u niet over te beslissen. Als men dit wil bespreken, moet dit bespreekbaar zijn. Of gaat u een schijndemocratie invoeren waarbij enkel mag gesproken worden over onderwerpen die het establishment wil?
Citaat:
Nu echter moet ik vaststellen tantist dat jij zo niet bent. Wel een landverrader..
|
Een landverrader van België? Absoluut!!! En daar ben ik fier over ook, want België is een constructie die de meerderheid van zijn bevolking altijd gediscrimineerd heeft. Een verrader van Vlaanderen en Nederland? Helemaal niet, een confederatie van de 2 is het beste voor beiden in Europa. Maar goed, dit was op te pakken als een notoir stukje schelden van de belgicisten, maar iedereen weet dat een echte flamingant dat als compliment opneemt (flamingant was overigens origineel ook een scheldwoord).
Citaat:
Ik meen te weten dat u nooit echt voorstander geweest bent van een groot nederland.. draaid u mee met de wind?
|
En waaruit meen
d u dat te weten? Want ik ben al 3 jaar Groot-Nederlander. Tot die rationele conclusie ben ik gekomen na hopen lectuur, talrijke bezoekjes aan Nederland én het opzij zetten van mijn vooroordelen tov Noorderlingen (want wij zijn daar allemaal door aangetast). En ik raad u aan om het artikel van Storme te lezen (Neen aan het separatisme) om te begrijpen waarom ik mij voordoe als separatist.
Citaat:
Wat ik schrijf is romantisch getint.. en komt vanwege gevoelens.
|
Inderdaad. Dat is nu het probleem met belgicisme. Belgicisme is gestoeld op een heleboel emoties, die soms zelfs lijnrecht tegen de feiten indruisen (zie tekst De Meerwaarde van België, waarom de wens dat België de Vlaamse cultuur heeft bevorderd botst met het feit dat België altijd gepoogd heeft ze te vernietigen of zo klein mogelijk te houden).
Grootneerlandisme en independisme is gestoeld op een heleboel feiten. Maar emoties zijn inderdaad nog altijd krachtiger dan feiten, gewoon al omdat een feit je niets doet. Dat is de grote sterkte van het belgicisme, maar tegelijk ook de Achillespees.
Citaat:
Ik kan niet begrijpen dat ge uw vaderland zo de rug kan keren.
|
Omdat dit "vaderland" symbool stond voor de onderdrukking van mijn cultuur, en heden voor legale diefstal van mijn streek. Maar vooral omdat het niet werkt, we elkaar eerder tegenwerken dan helpen en zo onmachtig blijven in Europa en de wereld.
Citaat:
neen dit bevorderd mijn beeld over de vlaams nationalisten niet.
|
Dat zou schier onmogelijk zijn, nietwaar? Als je er niet voor open staat, zoals jij tenminste.
Citaat:
Niet dat u er van wakker ligt..
|
Ge moogt gerust zijn.
Daar lig ik ook niet wakker van
Citaat:
U wil mensen foppen voor een groot nederland desnoods in confederalisme (zelfs dat zou u niet echt graag hebben met wallonie)..
|
Foppen? De belgicisten met hun leugens foppen ook niemand, die bedriegen de mensen vlakaf. Die leugens worden gelukkig hier op tijd door de flaminganten ontmaskerd.
Wat de verenigde Benelux betreft: ik wil het wel eens proberen hoor, maar ik vrees dat de Walen dat zeker niet gaan willen. Nogmaals: lees de tekst van Storme...
Citaat:
Ik vind het een schande tantist..
|
Ik neem dat andermaal als een compliment.