Ik ga is efkes mijnen uitleg doen,en wees gerust ik zal er niet ver naast zitten.
De kiezers van de traditionele en democratische?? partijen (waaronder ik)
die hun stem en hun vertrouwen hebben gegeven aan die partijen zijn bedrogen uitgekomen.
Jef Sleeckx jarenlang boegbeeld van SP.A en notoir verdediger van het sociale aspect in zijn partij heeft afgehaakt,juist omdat er niet meer naar de burger geluisterd wordt,en omdat alles waarvoor de vroegere SP stond op de helling gezet is voor het neo-liberalisme en het privatiseren en verkopen van overheid en diensten.
Men heeft de mond vol van een en vrij liberaal Belgie,maar steeds meer mensen worden de mond gesnoerd en uitgesloten en zeg me nu eens,als men alles uit uw zaken haalt,men ontslaat enz.. en dan nog komt beweren dat alles goed gaat in Belgie,gaat ge hen dan nog geloven?
Met alle verbonden die men sluit(partijen onderling bedoel ik) in vele gemeenten heeft men toch een doel nietwaar of niet soms?
Als men zo zeker is waarom dan die verbonden??
Men hoort regelmatig dat Vlaamse zangers niet aan bod komen op radio of tv,wel heren de doorsnee Vlaming komt ook niet meer aan bod,meer zelfs men zou verwachten dat het dan uit Brusselse of Waalse hoek zou komen,en gedeeltelijk (PS) is dat ook waar,maaaaar...het gepest van de burger komt begot het meest uit Vlaamse democratische? en natuurlijk kapitalistische hoek,het lijkt wel of men de gewone burger aan het vergeten is.
Zij die het nu nog goed hebben zijn nog de verdedigers van deze partijen,of moet ik zeggen partij,want zodra men zal regeren en er een tripartite is zal de pedaal nog dieper ingedrukt worden,en ofwel is het alle dagen ruzie in de regering ofwel gaan ze zo goed overeenkomen dat er nog minder naar de kiezer zal geluisterd worden.
Dus wat ik hier beweer is dat er nog vele ogen zullen opengaan!
En wat Dames en Heren is het alternatief??
Moet men dan gaan naar Links-conservatieve hoek of moet men gaan voor wat velen extreem -rechts noemen??
Ik durf hier beweren dat ik mij de laatste 6 jaren bedrogen heb gevoeld,moet ik mij dan bij dat gevoel neerleggen??
Het rechtse front is stilaan gegroeid precies door het ondoordachte en tegengestelde initiatief dat al jaren uitgaat van de opeenvolgende regeringen ,maar de laatste 6 jaren spannen toch wel de kroon.
En zo als ik lopen er veel rond,ontgoochelde mensen die een andere keuze maken t'zij extremer links of extremer rechts,daar er links en centrum alleen plaats is voor de ja-knikkers of partijfanaten.