Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
De scholen eisen wel degelijk dat men thuis een pc met internet heeft. Ze zeggen natuurlijk dat het geeist wordt maar ze gaan er gewoon vanuit dat iedere leerling dat heeft. Mijn twee oudste kinderen gaan naar een verschillende middelbare school en beide scholen gaan er gewoon vanuit dat ze thuis een pc hebben, internet en een printer.
Mijn dochter komt regelmatig thuis met de opdracht allerlei opzoekingen te doen en goede teksten en foto's af te printen. Dit weekend moet ze allerlei info verzamelen over het asielbeleid in België.
Mijn zoon heeft de pc sinds vorig jaar zelfs nog veel vaker nodig. Hij zit in zijn laatste jaar en moet een heus eindwerk uitwerken. Hij mag zelfs niet vrij kiezen welke tekstverwerker hij gebruikt of welke lettertype. Ze hebben een hele beschrijving mee gekregen hoe het eindwerk uitgewerkt moet worden. Er moet ook info in zitten die opgezocht wordt via internet, zelfgemaakte foto's die van enige kwaliteit moeten zijn (een wegwerprolletje is zelfs niet goed genoeg maar gelukkig mag hij gebruik maken van het digitale fototoestel van zijn tante)
Mijn zoon is bijna elke dag bezig aan zijn eindwerk. Bij hem in de klas zat een meisje die thuis geen pc had. Geen probleem zeide ze op school, ze mocht dan wel op school aan haar eindwerk werken. Elke woensdagmiddag bleef ze daarvoor op school. Natuurlijk kon zij in op één namiddag per week onmogelijk voldoende vooruit komen. Uiteindelijk hebben de ouders dan maar een pc met internet genomen om te voorkomen dat hun dochter haar eindwerk niet af zou krijgen.
Soms krijgen mijn kinderen zelfs de opdracht om op een bepaalde website zaken op te zoeken. Bovendien worden afspraken voor oudercontacten, leeruitstappen, etc meestal per mail besproken met de ouders. Wie kinderen heeft in het middelbaar komt er gewoon niet onderuit hoe je het ook draait en keert.
|
Dat is inderdaad wel zo hé,in deze tijd kan je gewoon niet zonder.
Of wil verhofstadt hier weer met zijn rare maniertjes komen helpen iedereen PC en internet voor 900euro,een maandinkomen voor vele mensen waaronder ikzelf