Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten
Ik begin de mening te krijgen dat vrije meingingsuiting totaal moet zijn.
Waarom? Omdat het heel moeilijk is om onderscheid te maken.
Het eingie wat volgens mij niet kan, ik oproepen tot fysiek geweld. Dat lijkt me een duidelijk, haalbaar en noodzakelijk criterium. De rechtelijke macht hoeft niet te wachten tot iemand geweld pleegt om iemand aan te houden, ook het verbaal aanzetten tot geweld moet voldoende zijn om iemand te vervolgen. Natuurlijk moet in zo'n geval het recht van de verdediging gewaarborgd worden. Niet dat iemand dan zomaar straf zou krijgen omdat die zegt dat die der 'een goei lap op wil geven'.
Iets anders nu: ik denk dat de politionele macht zich ook wel eens schuldig maakt aan opruiende taal of handelingen. Die mensen zouden veel meer geweldloze conflictbeheering moeten krijgen.
Maar wat de vrije meningsuiting betreft, om terug ontopic te komen: laat ze maar eens goed schelden op elkaar. Zolang het verbaal blijft is er niemand die zich gekwetst moet voelen. Ik bedoel maar: als je de reacties op dit forum leest, dat is toch gewoon soms om krom te gaan van het lachen.
Dus om het goede voorbeeld te geven: aan iedereen hier op het forum: "uw moeder is een hoer!"
En nu mogen jullie allemaal reageren om te zeggen dat het niet waar is (dat je moeder een hoer is).
|
Als gij onterecht zegt dat mijn moeder en hoer is kan zij u aanklagen voor smaad.
Als ge zegt dat ge het beroep van mijn moeder oneerbaar vindt is dat een meningsuiting.