Discussie: Bans!!!!!
Los bericht bekijken
Oud 11 maart 2006, 16:25   #33
piazzolla
Minister

Standaard

@Peter Johan:

Bij mijn weten is het enigste (relevant in deze) wat ondertekend wordt bij registratie (aanvinken van "Ik heb gelezen en stem in met de Politics.be regels"):
1. "De beheerders en moderators van dit forum zullen proberen ongewenst materiaal zo snel mogelijk te verwijderen van de site"
2. "Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst. Verder die je je te houden aan de van toepassing zijnde wetten en regels."

(heb de registratie bij wijze van test net even herdaan met een nieuwe account "coca", u mag deze dan ook onmiddellijk verwijderen, excuses voor de overlast.)

verder is op de hoofdpagina een disclaimer te lezen op overons/disclaimer
http://www.politics.be/disclaimer?PO...72fdaa07b7d714
Hier wordt enkel melding gemaakt van copyright en privacy issues.

Nu dit terzijde.

In elk geval bedankt voor de uitleg omtrent ban/censuur regels op pbe. Het is al een stuk duidelijker!

Om discussies en verrassingen te vermijden omtrent wetsinterpretaties die de moderatie erop nahoudt, lijkt een verdere concrete invulling met voorbeelden mijn insziens meer dan aangewezen (en dit naar aanleiding van recente banhysterie).

Zo is bvb het antwoord op duveltje382's vraag een duidelijke mededeling van hoe de regel gezien moet worden.
"U mag schrijven dat u persoonlijk iets heeft tegen homosexualiteit, en zelfs tegen mensen die ze beoefenen, maar u mag niet oproepen om homosexuele mensen te deporteren, vergassen, discrimineren,....... o.i.d. omwille van hun geaardheid".
Als iemand van mening is dat deportatie van homo's gewenst is, dan kan hij deze mening niet op pbe kwijt (ttz op straffe van ban), hiertoe zoekt hij andere fora. Klaar en duidelijk!

Ik hoop dan ook dat moderatie de regels en in het bijzonder deze omtrent onwettigheden op deze manier verder duidt (wat is aanzet tot haat, zijn grappen over joden bvb anti semitisch, stab's vraag ivm oproep tot geweld,...) .

Nogmaals, ik wens hier geen discussie te voeren omtrent de keuzes die pbe moderatie maakt, enkel een duidelijke mededeling van wat deze keuzes zijn. Dan weet iedereen op voorhand waar zich aan te houden en moeten er geen voor de een aangename, voor de ander onaangename verrassingen zijn, waarbij onvermijdelijk de zogenaamde pbe 100%-onafhankelijkheid in vraag wordt gesteld (ook het voordeel van de twijfel kent zijn grenzen ).
piazzolla is offline