Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De definitie die ik hierboven heb gegeven is nochtans de klassieke en de door iedereen aanvaarde. Ze is niet van mezelf maar gewoon uit de encyclopedie geciteerd.
|
hmm, vreemd, de mijne ook. (vandale)
Citaat:
Het principe van gelijkheid, vrijheid en broederlijkheid vind je daar ook in terug net zoals in het Verdrag van de Rechten van de Mens dat door de meeste west-europese landen werd geratificeerd. Over de concrete toepassing ervan kan nog gediscuteerd worden.
|
je zegt het: de UVRM. Dat is zelfs een anti-democratische instelling. Het is een internationalistisch DOGMA waar volkeren hun oordeel n�*et over kunnen uitspreken.
Citaat:
De vraag lijkt zich alweer te verplaatsen. Moeten politieke partijen en/of formaties die het EVRM niet onderschrijven toegelaten worden tot het politiek democratisch systeem zoals we het nu kennen? Jij hebt er duidelijk vragen bij.
|
persoonlijk zou ik zeker drievierde van dat EVRM onderschrijven. Maar da's naast de kwestie; nu zijn we over de inhoud bezig en niet over het PRINCIPE "democratie". Het systeem, de werking, de structuur, die j�*j aan banden wilt, ik niet hé!