Los bericht bekijken
Oud 14 maart 2006, 14:35   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ondanks het trieste nieuws bij mijn voor het overige charmante dokter,
werd mijn dag toch nog goedgemaakt door een lezersbrief in de nieuwste Humo. Nu nog een fles merkwaardige whisky (of whiskey) kopen voor de verjaardag van mijn zoon & mijn dag kan niet meer stuk.

Ooit verscheen er eens een cartoon in Humo (nee niet van Mohammed
met baard en bom, maar van Coveliers met baard en pijp). De naam van die vermaledijde cartoonist ontschiet me nu, maar ik herinner me dat mijn aandacht vooral getrokken werd door de absoluut typisch Vlaamse Villa
en de ongelofelijk wansmakelijke interior decoration. Onwillekeurig moest ik aan Rik Daems denken en nog talloze andere politiekers (In dezelfde Humo las ik dat dhr Tuybens zijn ongelofelijke verdiensten aan een optrekje in Zwalm zal gaan uitgeven).
Ontkent u het feit dat er ditmaal geen enkele inhoudelijke boodschap achter zat, en dat dit bij vorige malen ook al is voorgevallen?

Mijn redenering is nochtans simpel: omdat men geen inhoudelijke commentaar kan geven op VLOTT, gebruiken ze Hugo als een soort van symbool des Kwades en de Verschrikking van Alle Brave Kindjes.

Dat is zelfs niet subliminaal, dat is doodeenvoudig zo klaar als een klontje (pleonasme).

Citaat:
Is dit nu een onderwerp voor een posting op dit onvergelijkelijke verdraagzame zich vrijelijk vermeiende in vrije meningsuiting politics.be forum ? Zeker en vast : dit is propaganda - het woord Cartoon op zich
laadt U geachte lezer reeds op met een vreugdevolle verwachting :
een gedeelte van Uw grijze cellen wordt schoongeveegd om een stuk informatie te bevatten. Het is zoals slechte waspoederreklame..
hoe smakelozer sexistischer waspoeder wordt aangeprezen, des te meer zal de naambekendheid van het product in kwestie doordringen.
Humo is zelf verantwoordelijk voor de titel van mijn lezersbrief. "Lasterlijke cartoon" is uiteraard, vanuit hun standpunt, een mooie aandachtstrekker.

Citaat:
Zo ook de geniale VLOTT vertegenwoordiger van Ranst : hij bespeurt een cartoon over zijn idool in een "boekske" en reeds gaat zijn protestbrief de deur uit. Dat mijn en van vele anderen lijfblad deze brief publiceert is zelfs geen toeval : alle ingrediënten zijn er : het woord Cartoon en Coveliers
en een briefje met louter nonsens.
Dank u. Wil men mijn idool zijn, moet men wel dood zijn.

Citaat:
Dit verdient aanmoediging ! Daarom schrijf ik dit berichtje ook nog,
altijd blij dat een forummer de pers haalt (zelf geraakte ik zo ver op de dag van de poëzie ivm haikoes die ik met sommige politieke tegenpartijiconen
uitwisselde - de propagandistische waarde voor de politicus in kwestie
zal eerder gering geweest zijn).
Het is juist Humo die propagandistisch bezig was.

Citaat:
Wij zijn allemaal wat ijdel en kunnen wat aanmoediging gebruiken..
ondanks alle sympathie zal ik mijn ranstse kennissen niet aanmanen voor de
ranzige partijcombinatie te stemmen...
U vergist zich. VLOTT-Ranst zal, tot nader order, niet samen met het Vlaams Belang naar de verkiezingen stappen.

Laatst gewijzigd door lombas : 14 maart 2006 om 14:35.
lombas is offline   Met citaat antwoorden