Discussie: Stop Broodfok
Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2006, 19:00   #40
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Wat in godsnaam ga je een jaar op een hondenschool doen zonder hond?
Als je bekwaamheidsbewijzen uitdeelt moet je die geven VOOR de mensen een hond in huis nemen. Een vergunning lijkt me beter. Eerst cursus volgen, dan vergunning krijgen. Afhankelijk van de hond die je wil nemen kun je verschillende eisen stellen. Voor een poedel lijk je me bijvoorbeeld weinig cursus te moeten volgen.
Hond mismeesteren = vergunning weg, al dan niet voorgoed. (en hierop ook rekening houden met latere omstandigheden. Als een man die z'n vergunning kwijt is gespeeld 15 jaar later gaat samenwonen met een vrouw die een hond heeft, hoeft voor mijn part die hond niet per definitie te verdwijnen).

Ik denk ook niet dat je met een poedel verplicht naar een hondenschool moet gaan. Ook als je een oude hond in huis neemt lijkt me dit niet altijd te hoeven. Als je bijvoorbeeld de 14-jaar oude hond van je overleden vader in huis neemt, denk ik dat je dat beest geen plezier gaat doen met 'm verplicht tussen een horde puppies te laten rondlopen .
Ook als je bijv. een heel angstige hond in huis neemt lijkt het me niet altijd de beste oplossing om die hond meteen op hondenschool te steken. Een vriend van m'n vader heeft een hond in huis gehaald die een verleden van mishandeling had. Die hond heeft toch eerst een jaar moeten wennen aan z'n nieuwe situatie. Of je er dan nog die extra druk van een hondenschool moet bijvoegen, dat betwijfel ik echt.

Hoe word je dat trouwens, lesgever in een hondenschool? Dat is iets dat ik altijd al heb willen doen (nu ja, 'altijd', de laatste jaren. Volgend jaar heb ik meer tijd en zou ik mezelf ietwat nuttig willen proberen maken).
Onze eerste lessen waren zonder hond. Een hond moet je niets leren hoor,wel de gelijders!!!!! En als je intructeur wil worden is dat 4 jaar leren,niet simpel hoor Maar je kunt het altijd hier aan vragen hoor http://www.srsh.be/ Veel succes

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 15 maart 2006 om 19:02.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden