Wie heeft telefacts gezien op maandag 13/03/2006??
Het onderwerp hondenmaffia meer bepaald.
De winkel waar ze undercover zijn gaan filmen herkende ik meteen met 100% zekerheid als het petcenter in schulen (limburg).
Zelf heb ik er mijn hond gekocht (Engelse Bulldog) en ik kan dus beamen dat deze winkel het enkel voor de winst doet.
Gelukkig is mijn Engelse Bulldog dit jaar 3 jaar oud geworden en zijn we voorlopig gespaard gebleven van ziekten of dergelijke.
Maar dit is lang niet het geval bij iedereen en zelf heb ik al heel wat klachten gevonden over het petcenter in schulen en iedere dierenarts hier in limburg en omstreken kent de slechte reputatie van het petcenter in schulen.
Wie het nog nooit heeft gezien moet maar eens gaan kijken.
Als je de winkel binnenkomt zitten er direct honden in glazen bakken waar je aan kunt maar wat je direct opvalt is het gebrek aan zuiver water. En dit is in de hele winkel zo, zelfs in de heetste zomer is er nergens een druppel water te vinden voor de talrijke puppy's die er zitten en sommige zitten zoals je kon zien op telefacts achter glas in een kooitje van 50 op 50cm en ik kan u verzekeren als het warm buiten is dan is het daar nog warmer.
In elk kooitje of bak vind je van die houtschilferkers maar deze zijn zo klein en hebben negatieve gevolgen voor de luchtwegen van de puppy's. je ziet vele kleine hondjes met veel slijm aan het neusje omdat deze houtschilferkes de luchtwegen infecteren en er geen water voor handen is. natuurlijk is dit ook niet goed voor de oogjes.
Een ander punt wat heel goed opvalt is dat vele puppy's nog heel jong zijn en dan bedoel ik echt te jong en feitelijk nog bij de moeder horen te zijn.
Ook zijn heel veel hondjes ziek of hebben ze lichamelijke gebreken die te wijten zijn aan overkweek en dergelijke.
Deze winkel is een schande en zou moeten gesloten worden.
En tot slot wil ik zeggen dat het niet uitmaakt of je 8 uur van huis bent om te gaan werken of niet, wat telt is dat net zoals bij je kinderen je aandacht en liefde geeft aan je hond en hem verzorgt, indien je dit elke dag goed doet dan mag die zelfs 10 uur per dag alleen zitten dan nog ben je een goede dierenliefhebber in mijn ogen.
Er zijn mensen die de hele dag thuis zijn en geld genoeg hebben en waar de hond feitelijk enkel dient al waak alarm en een gebruikstoestel.
|