Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2006, 23:13   #6
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Ik vind "baas zijn" eerder subtiel. Een werknemer houdt eigenlijk wel van directheid maar diezelfde werknemer wordt niet graag afgesnauwd. Ik heb toch heel wat "bazen" de revue zien passeren en die "snakkers" hebben misschien wel succes op kortere termijn, maar meestal houden ze het niet lang vol. De kans bestaat er tevens in dat de werknemer op den duur "ziek" wordt, al was het maar om de confrontatie zo veel mogelijk uit de weg te gaan.
Persoonlijk ben ik van mening dat een "baas" in de eerste plaats ook een werknemer is. Hij toont het goede voorbeeld. Daar waar werknemers bepaalde zaken niet zien zitten (of belachelijk vinden) toont de baas dat dit niet zo is. Een baas moet ook stipt en correct zijn. Indien werknemers in de gaten krijgen dat de ene meer kan profiteren dan de ander dan krijgt men klodden. En met werknemers waar het moeilijk mee gaat moet men regelmatig evaluatiegesprekken en/of functioneringsgesprekken mee plannen. Niet eenmaal per jaar maar (minimum) tweemaandelijks. Op die manier heeft de werknemer de kans zichzelf te corrigeren.
Karma is offline   Met citaat antwoorden