Los bericht bekijken
Oud 17 maart 2006, 10:23   #31
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
Grappig dat veel linkse mensen in het blanke Gent wonen en niet in Antwerpen

Hier een bron voor je schat
http://www.planet.nl/planet/show/id=...1860/sc=8f1310

Die bron van Planet had ik al. Die van de BBC nog niet. Maakt het al wat aannemelijker, mede omdat Iran hetzelfde deed tijdens de oorlog met Irak: kinderen tussen 12 en 15 jaar als kanonnenvoer inzetten.

ps. in dit "blanke" Gent heb je zoiets als de Sleepstraat. Een prachtige "allochtonen"wijk en de meest trendy restaurantstraat van Gent, tegenwoordig. Daar kun je in één moeite door Indisch, Pakistaans, Italiaans, Turks en Marokkaans eten verkrijgen. Ook heb ik een aantal kennissen die het liefst hun stoffen & spullen daar gaan halen, simpelweg omdat de kwaliteit beter & de prijs lager is dan bij Ikea en H&M. Ik woon er zelf niet in de buurt, dus ik kom er niet zo vaak. Allochtonen genoeg hier. Alleen worden ze wat minder geschoffeerd dan in Antwerpen en zijn dientengevolge ook niet zo opgefokt.

wellicht
Daarom wens ik ook géén woorden vuil te maken aan het Vlaams behang, anders dan dat ze zijn veroordeeld voor het aanzetten tot haat. In Gent, nota bene.

Niet voor niets dat ik niet in Antwerpen ben gaan wonen; da's een verzopen stad. En dan niet zozeer verzopen in de allochtonen, maar verzopen in de lelijke nieuwbouw van de jaren '60. Pas wanneer 20-30% van Antwerpen opnieuw wordt gebouwd, wordt die stad weer interessant. Kijk naar Rotterdam; ook platgegooid tijdens de oorlog en nu de meest hippe cultuurstad van Nederland. Antwerpen = allesbehalve. Enkel grijs, grauw en véél Vlaams behang-aanhang.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 17 maart 2006 om 10:31.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden