[indent]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma
klein rekenfoutje kobaf (25 min 4,2 is 20,8) maar doet er niet toe. Eén vuilzak bij jullie kost dus 1,05 euro als ik het goed heb. Dat de vervuiler betaalt, daar heb ik geen last mee alhoewel ik het eigenlijk niet volledig correct vind vermits ik meestal zelf niet kan kiezen of ik de verpakking wens of niet. Alles wat men koopt (of bijna dan toch) is verpakt en die verpakking is men verplicht om er bij te nemen. Als men bijvoorbeeld zes appelen koopt zit dat in een karton met plastiek er over en vlees wordt ook verpakt. Frisdranken, melk zijn vaak verpakt in niet terugbrengbare verpakking. Als men een toestel koopt zit het vol met piepschuim.
De bewering "de vervuiler betaald" gaat dus niet volledig op vind ik. Eigenlijk zouden de grootwarenhuizen verplicht het afval moeten terugnemen. Wedden dat er plots veel alternatieve verpakkingen zouden op de markt komen.
|
de verkoper is verplicht om het afval terug te nemen karma of beter gezegd de consument kan niet verplicht worden ze mee te nemen. doch weinig mensen weten dit. je kan dus de door jouw overbodig geachte verpakking verwijderen aan de kassa en daar achter laten. Weinig mensen zijn echter zo assertief om dit werkelijk te doen. Indien de consument dit massaal zou doen dan zouden de verkopers zich snel aanpassen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 maart 2006 om 10:36.
|