Los bericht bekijken
Oud 17 maart 2006, 15:48   #306
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurent Bekijk bericht
Ik zeg nu ook niet dat voor een onafhankelijk Vlaanderen zijn de facto bekrompen en egoïstisch is, maar als grofweg een kwart van de vlamingen stemt voor een partij dat de grootste zever in zijn programma steekt om toch maar mensen aan te trekken en dat een vreselijk kort geheugen heeft (bvb joden moeten maar eens naar de geschiedenis van het VB kijken om daarna is lekker te kunnen fronsen wanneer Dewinter met de glimlach naar hen toe komt....) vind ik dat er een probleem is met de vlaamse kiezers.
Ligt het probleem niet eerder bij de andere politieke partijen? De Vlaamse kiezers hebben onderhand gewoon geen keus meer, de overige oppositie is nagenoeg verdwenen in kartels. Als ik lees hoe het er in die partijen intern aan toe gaat en hoe zij halsstarrig vasthouden aan het bestaande beleid op gebied van veiligheid en immigratie/integratie, terwijl elke verkiezing weer een grotere groep kiezers zich daarvan afkeert, lijkt me dat alles bepaald geen uitnodiging om op deze partijen te stemmen. Ik kan me voorstellen dat ook gematigde kiezers daardoor op VB stemmen, alleen al om een doorbraak te forceren in de bestaande politiek. Een doorbraak die inmiddels in heel wat landen heeft plaatsgevonden, waaronder Nederland, maar in België nog altijd kunstmatig wordt uitgesteld. Ik ben geen fan van absolute meerheden op landelijk niveau, maar daar gaat het op deze manier wel naar toe.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden