Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan
Op dit forum zijn al zeer vele discussies gevoerd over de Islam en de eventuele inpasbaarheid ervan in een moderne lekenmaatschappij. Maar dit gaat voorbij aan de kernvraag: is het onberedeneerde geloof in de hallucinaties van een koopman/dief uit de 7de eeuw niet simpelweg een medisch fenomeen, m.a.w. een vorm van massapsychose? In dit licht is de discussie totaal anders en gaat het niet meer om het onderscheid gematigd-fundamentalist, hoofddoek-geen hoofddoek, besnijdenis-geen besnijdenis etc. Dan zijn Moslims van welke gradatie ook geesteszieken die behandeld dienen te worden.
|
ik heb al meerdere malen de indruk gehad een bende waanzinnigen aan de slag te zien als ik naar moslim-betogingen op de tv kijk.Er is zo een religieus feest, van de Sjieten geloof ik, dan lopen die jongens met duizenden over straat, en slaan zich urenlang tegen de borst, tot bloedens toe.Deed me denken aan die zichzelf geselende monniken...kollektieve krankzinnigheid , jawel!Erger is het nog als de waanzinnigen een georganiseerde logika opbouwen, die aanleiding geeft tot bomaanslagen, moordden en bendevorming met het doel de niet-waanzinnigen te vernietigen.Hier mag toch ingegrepen worden?De maatschappij heeft het recht zich te verdedigen.Met een mafketel kun je niet praten, die moet je een dwangbuis aantrekken, en veilig opbergen, op z'n minst tot hij afgekoeld is...