Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2006, 14:32   #483
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Neen, in alle ernst, natuurlijk niet, maar dat weet u. Eigenlijk weet u zeer goed wat ik bedoel.
Ik weet dus meer dan ik weet bij labyrinthisch decreet.

Citaat:
Het is bijvoorbeeld nieuwe Belgen een kans geven zich te ontplooien in plaats van gedurende tientallen jaren de deur voor hun neus dicht te gooien en zo frustraties bij hen te kweken. Het is de solidariteit met de anderen niet vergeten. De zwakkere niet platwalsen...... maar al deze zaken beschouwd u allicht als een aanslag op uw zo hoog in het vaandel gedragen persoonlijke vrijheid, die alles rechtvaardigt inclusief het vertrappelen van de anderen.
Weerom een schandalige denigrerende aantijging aan mijn adres. En dat reeds 2 maal in één discussie. Een record, vanwege iemand die universele liefde predikt.......

In de domeinen waar ongelimiteerde individuele vrijheid andere individuën in hun vrijheid beperkt, kan ik zonder probleem limieten aan die vrijheid tolereren, opdat elk individu in gelijke mate van een zo groot mogelijke vrijheid kan genieten.

In het domein van de meningen daarentegen, kan voor iedereen een totale vrijheid heersen. Ik mag in die wereld uw warrig, contadictorische en hoogst hypocriete gebrabbel, over universele liefde zonder enig probleem schofferen ad infinitum. Dat belet niet dat jij je daar even hard of even lang aan vastklapt en het koestert als een hamster zijn boterham met choco op zondag. Onze beide opinies blijven bestaan, zoalng wij het wensen, hoe vaak we ze ook hier herformuleren, herkauwen en herfraseren.
Ik mag duizendmaal zeggen: "Fuck off met uw universele liefde", zolang jij je vastklampt aan je opinie erover, kan je ze hier blijven neerkwakken.