Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dus, als de Nederlanden katholiek waren gebleven, zouden er volgens u geen Franstaligen zijn? Wat een onzin!!!
En ik heb duizendmaal liever wat bijbelvast "calvinistisch gezever" dan het modernistisch "gezever" van bepaalde """katholieke""" priester die nauwelijks nog katholiek te noemen zijn.
|
Hier moet ik je toch gelijk geven. De katholieke kerk is zeker in België ernstig verzwakt door allerlei links-modernistisch gezever. Dat is waar. Maar om daarvoor naar een andere godsdienst te kijken, dat gaat mij te ver. Ik ben bereid om te vechten (figuurlijk dan) voor opnieuw een bijbelvaste, conservatieve katholieke kerk. Hoe conservatiever en radicaler de kerk, hoe beter. Waarom zouden de kerken van conservatieve priesters anders vol zitten ?
En ik blijf erbij dat de reformatie een bijzonder slechte zaak geweest is voor het Christendom in het algemeen in Europa. Die verdeling leidt tot een enorme verzwakking. Nu zie je in de USA heel veel van die kleine sektarische kerken, is dat de toekomst ? Wel daarvoor pas ik hoor. We moeten terug naar 1 Kristelijke eenheidskerk en alleen de oudste kristelijke Kerk, de Rooms katholieke heeft hier recht op.