Men zou zich beter de vraag stellen waarom mensen bedelaar zijn geworden.
is het door hun miserie die ze zelf veroorzaakt hebben, is het door één of andere verslaving( drank en drugs) of is het omdat ze gewoon te lui zijn om te werken of omdat ze tegen het systeem zijn?
kortom, voor de meeste in de bovenvermelde gevallen heb ik geen medelijden.
De meeste mensen in afrika hebben geen andere keuze maar in dit deel van de wereld kun je wel je eigen lot bepalen.
En als je wilt werken dan vind je wel ergens een jobke. maar bedelen is gewoon geen optie.
natuurlijk moet de regering werk maken van een betere begeleiding van laag geschoolden, en verslaafden en mensen wiens financiële status nooit meer in orde kan komen (mensen waar de put elke maand groter word ook al werken ze full time)
Ik vind dat sommige mensen een 2de kans verdienen, bijvorobeeld mensen wiens zaak overkop ging en een financiële put hebben gekregen waar ze nooit meer uit kunnen geraken.
maar voor vele bedelaars is het gewoon luiheid en onwil om iets anders te doen.
en dan heb ik het nog niet gehad over de profiteurs onder de bedelaars.
in hasselt loop er ook zo'n allochtoonse vrouw van rond de 40 altiijd rond in de winkelstraat te bedelen met haar potje. en sommige mensen zie je daar dan briefjes geld in stoppen maar wat de mensen niet weten is dat madam s'avonds word opgehaald door ene dikke BMW.
of die ene keer dat ik aan de rood licht stond en dat hier weer zo'n allochtoonse oude vrouw op mijn raam tikte en wat geld vroeg.
Je zou medelijden kunnen hebben ware het niet dat haar heel bakkes vol gouden tanden stond
kortom, ik moet werken voor mijn geld en ik vind het niet meer dan onlogisch dat bedelaars ook maar wat moeite moeten doen.
iemand die iets of wat muziek speelt in het straatbeeld of schildert of iets anders leuk brengt en daarvoor zijn potje voor hem zet daar heb ik geen probleem mee maar mij lastig vallen en zelf gene klop doen, sorry maar daar heb ik geen compassie mee
maar nogmaals sommige mensen kunnen er echt niks aan doen dat ze zover zijn afgezakt en voor deze mensen moeten er nieuwe kansen worden gemaakt op vorowaarde dat ze er zelf voor willen gaan opnieuw.
en voor de rest is enkel de harde aanpak een goede zaak, zeker voro die mensen die tegen ons systeem zijn en die als parasieten teren op de mensen die keihard werken voor hun geld
dat wil niet zeggen dat ik niet tegen het kapitalisme ben maar het paradijs van eden is een utopie en er zullen altijd rijken en armen zijn, ik probeer er gewoon het beste van te maken met de middelen die ik krijg.