Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Nu geen verstoppertje spelen, Dimitri, je weet wat ik bedoel.
De rel was al in volle gang; Wilders wordt regelmatig ernstig bedreigd; Het heeft geen enkel nut voor een politicus om die cartoons te herpubliceren. Voor een krant? Ja! Voor een informatieve site? Ook ja!
Bedreigingen moeten helemaal niet plaatsvinden. Het is dan ook zeker niet normaal als iemand bedreigd wordt. Maar daar ging de rel juist al over.
Dit was makkelijk 'scoren' voor Geert.
Voorbeeld: Er is een weg met gaten en kuilen. Iedereen klaagt over die weg want er gebeuren teveel ongelukken. Geert stapt in zijn auto en rijdt er met 200 km/h overheen.
Is het goed dat die weg slecht is? Natuurlijk niet.
Is dat een misstand? Moet ie gerepareerd worden? Natuurlijk.
Maar niet klagen dat je niet wist dat je uitlaat eronder zou wegklappen als je er toch overheen rijdt...
|
Volgens mij ging de rel niet over bedreigingen, maar over ophef in islamitische landen als gevolg van deze spotprenten. Wilders was een van de eersten die de spotprenten plaatste, vandaar dat ik ze ook op zijn site heb bekeken.
De redenering als zou iemand bedreigingen kunnen uitlokken slaat absoluut nergens op. Je gaat er dan vanuit dat bedreigingen vanzelfsprekend zijn bij bepaalde acties. Dat is echt de omgekeerde wereld.